Rendszergazda szolgáltatás
  • Főoldal
  • Mennyibe kerül?
    • Online kalkulátor
    • Munkadíj árlista
    • Google Workspace árak
    • Microsoft M365 árak
    • Biztonsági mentés kialakítása
  • DevOps
  • Google Workspace
  • IT partnereket keresünk!
  • Kapcsolat+Rólunk
    • Kapcsolat
    • Munkatársaink
    • Történetünk
    • Referenciák
  • Menu Menu

Tag Archive for: felhasználó

Ön itt áll: Kezdőlap1 / Rendszergazda blog2 / felhasználó

Bejegyzések

Egy ablak, több fül: Hatékonyabb munka a windows intézővel!

2024.09.02./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

A Windows felhasználók örömmel fogadhatják a legújabb fejlesztést: a füles intézőt, amely jelentősen megkönnyíti a mindennapi feladatok kezelését. Nézzük meg, hogyan használhatjuk ki ezt az új eszközt!

Mi az a Füles Intéző?

A Windows Intéző új füles funkciója hasonlóan működik, mint a webböngészőkön megszokott fülek. Ahelyett, hogy külön ablakokban nyitnánk meg a különböző mappákat, most egyetlen ablakon belül, több fülön kezelhetjük azokat. 

Az új füles intéző használata egyszerű:

  1. Új Fül Nyitása: Nyiss meg egy új fület a Ctrl + T billentyűkombinációval vagy a felső menüben található „+” ikon megnyomásával.
  2. Fülek Váltása: Az egyes fülek között egyszerűen válthatunk a Ctrl + Tab billentyűkombinációval, vagy a fülekre kattintva.
  3. Fül Bezárása: A nem szükséges füleket bezárhatjuk a Ctrl + W kombinációval, vagy a füleken található kis „x” gombra kattintva.

 Miért Jó a Füles Intéző?

  • Hatékonyság növelése: Könnyebben kezelhetjük a több nyitott mappát anélkül, hogy túlzsúfolnánk az asztalt.
  • Jobb átláthatóság: A fülek segítségével könnyebben rendszerezhetjük a munkát, és gyorsabban elérhetjük a szükséges fájlokat.
  • Kevesebb zűrzavar: Mivel kevesebb különálló ablakot kell megnyitnunk, az asztalunk kevésbé lesz zsúfolt, ami javíthatja a munkafolyamatainkat.
https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2024-09-02 13:51:482024-09-02 13:54:05Egy ablak, több fül: Hatékonyabb munka a windows intézővel!

Az ablakok dokkolása Windows 10 és 11 rendszeren

2022.12.28./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

A Windows 10 és 11 rendszerben is elérhető a Dokkoló asszisztens, mely segít hatékonyabban elosztani a képernyő területét, javítva ezzel a produktivitást. Ezzel a funkcióval gyorsan és tökéletesen az oldalakhoz vagy a sarokhoz illeszthetőek az ablak az egér, a billentyűzet használatával anélkül, hogy kézzel kellene átméretezni és pozícionálni őket.

A legegyszerűbb módszer, ha egérrel kiválasztjuk a dokkolni kívánt ablakot, majd a képernyő szélére húzzuk. Tagolás jelzi, hogy az ablak hová kerül, amikor elengedjük.

Amennyiben billentyűzetet szeretnénk használni, úgy nincs más dolgunk, mint kijelölni ablakot, és a Windows Billentyű + Balra nyíl vagy a Windows Billentyű + Jobbra nyíl billentyűkombinációk segítségével az ablaknak a képernyő kívánt oldalára való illesztése megtörténik.
Ez működik a Windows billentyű + Fel nyíl vagy a Windows Billentyű + Le nyíl billentyűkombinációval is, ezzel a kívánt  sarokba helyezhető az ablak.

A Dokkoló segéd akkor jelenik meg, ha már dokkoltunk egy ablakot, de még sok szabad hely maradt a képernyőn. Minden további megnyitott ablak ezen a területen fog megjelenni miniatűrként.

Windows 11 rendszerben az Illesztési segéd megnyitásához kattintsunk a megnyitni kívánt ablak miniatűrjére. Két egymás mellett megjelenített ablak úgy méretezhető át egyszerre, ha kijelöljük és elhúzzuk a választóvonalat. Ha átméretezzük az ablakot az egyik oldalon a kívánt méretre, majd elengedjük az egérgombot, a másik oldalon lévő ablak automatikusan átméretezi magát, hogy illeszkedjen az elsőhöz. Így nem marad üres terület a képernyőn.

A képernyőterület és a hatékonyság optimalizálásához vigyük az egérmutatót egy ablak teljes méretű gombjára, vagy jelöljünk ki egy ablakot, és nyomjuk le a Win+Z billentyűkombinációt, majd válasszunk egy illesztési elrendezést.

Az ablakok dokkolásáról bővebben itt és itt.

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2022-12-28 15:44:412022-12-28 15:44:41Az ablakok dokkolása Windows 10 és 11 rendszeren

A Microsoft a Windows 11 egyik új funkcióját a Windows 10-re is átviszi

2022.08.08./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

A Microsoft a Windows 11 új nyomtatási funkcióját áthozza a Windows 10-re, mivel továbbra is teljes mértékben elkötelezett a régi operációs rendszer mellett.

A Microsoft azt tervezi, hogy a Windows 11 funkciókhoz hasonlókat hoz a Windows 10-re, hogy megkönnyítse a migrációt. Azzal, hogy a Microsoft néhány új funkciót ad a Windows 10-hez, beváltja ígéretét, miszerint a “Windows 11 és Windows 10 használatának élménye” 2025-ig konzisztens marad.

A Windows 10 új nyomtatási funkciója elérhetővé teszi a PIN-kód hozzáadásának lehetőségét a nyomtatási feladathoz. Ha egy nyomtatási feladathoz PIN-kódot adunk hozzá, a nyomtatási feladat addig nem kerül nyomtatásra, amíg a nyomtatón meg nem adjuk ugyanazt a kódot. Ez az egyik új módszer a duplikált/hibás nyomtatások elkerülésére.

A Microsoft szerint a PIN integráció csökkentheti a papír- és tinta pazarlást. Ugyanakkor némi adatvédelmet és nagyobb biztonságot is nyújt a felhasználóknak, különösen egynél több nyomtatóval rendelkező környezetben.

A vállalati ügyfelek számára a Microsoft a Windows 10-et kiegészíti a Print Support App (PSA) platform támogatásával is. Ez lehetővé tesz a vállalatok számára új funkciók és nyomtatási munkafolyamatok létrehozását anélkül, hogy új illesztőprogramot telepítenének.

A Windows 11 új nyomtatási funkciója a KB5014666 csomaggal érkezik a Windows 10-re.

 

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2022-08-08 08:39:452022-08-08 08:39:45A Microsoft a Windows 11 egyik új funkcióját a Windows 10-re is átviszi

A Windows 11 Fájlkezelő lapjai

2022.07.06./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

Az új megjelenésű Fájlkezelőt először áprilisban jelentették be. A cél egyszerű: az egyszerre megnyitott ablakok számának csökkentésével kisebb lesz az asztali rendetlenség és ez megkönnyíti az különböző helyeken tárolt fájlokkal való munkát.

A bejelentést jól fogadták a Windows-rendszergazdák és Windows-rajongók, akik már évek óta követelték ezt a funkciót. Nagyjából azóta, hogy 2013-ban bevezetésre került a macOS-ben. Eddig a felhasználóknak harmadik féltől származó megoldásokra kellett hagyatkozniuk, de ezentúl nem lesz így.

Az új, füles rendszer azonban nem az egyetlen változás a Fájlkezelőben. A Microsoft az oldalsó panelt is átalakította, előtérbe helyezve a OneDrive felhőalapú tárhely szolgáltatást.

Továbbá, a klasszikus mappák, mint a Dokumentumok, Képek, Letöltések stb. többé nem tartoznak az „Ez a gép” alá, ez a hely mostantól kizárólag a számítógép merevlemezei és külső tárolók számára lesz fenntartva.

Egyelőre nem világos, hogy a File Explorer új verziója mikor jut el a teljes nyilvános verzióig, de a felhasználók legalább azzal vigasztalódhatnak, hogy a tesztelés már komolyan elkezdődött.

Ezzel kapcsolatban bővebb információ elérhető itt. 

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2022-07-06 07:46:362022-08-10 09:57:46A Windows 11 Fájlkezelő lapjai

Hogyan ellenőrizd a RAM sebességét a Windows 10 vagy a Windows 11 rendszerben?

2022.06.07./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

A számítógép RAM-ja olyan, mint egy aktív memória. Nemcsak az összes legutóbbi programot tárolja a gyors hozzáférés érdekében, hanem erőforrásokat is biztosít az alkalmazások futtatásához. 

Emiatt, ha valami baj van vele, akkor az kihatással lesz a munkafolyamatokra is. Néha szükségessé válhat a RAM sebességének ellenőrzése, ha úgy érzi, hogy valami nincs rendben vele. Az alábbi módokon teheti ezt meg

1. Parancssor:

A “power userek” körében népszerű parancssor segítségével rengeteg klassz dolgot csinálhatunk a számítógépen. Ha a parancssor segítségével ellenőrizni szeretné a számítógép RAM sebességét, kövesse az alábbi lépéseket:

  • Menjen a Start menü keresősávjába, írja be a „cmd” kifejezést, és válassza ki a Parancssort.
  • Ott a cmd-be írja be a következő parancsot, és nyomja le az Entert: wmic memorychip get speed

A PC RAM-jának sebessége megjelenik a parancssorban, amint ezt a parancsot végrehajtja.

2. Feladatkezelő

A Feladatkezelő a Windows operációs rendszer monitora, amely tájékoztatást nyújt a számítógépen futó különböző folyamatokról és feladatokról.

A Feladatkezelő segítségével gyors áttekintést kaphat számítógépének teljesítményéről. Íme, hogyan:

  • A Start menü keresősávjába írja be a „feladatkezelő” kifejezést, és válassza ki a legjobb találatot. (Vagy használja a Ctrl+ Shift+ Esc billentyűkombinációt)
  • A Feladatkezelő alkalmazásban kattintson a Teljesítmény fülre, majd válassza a Memória lehetőséget.

Fontos megjegyezni, hogy a feladatkezelő (angolul task manager) egyéb információkat is ad az operációs rendszer által futtatott folyamatokról és programokról, azok memória- és processzor használatáról, valamint a teljes rendszer erőforrásairól. A teljesítmény fülön információt kapunk a használatban lévő és a rendelkezésre álló RAM mennyiségéről. A megfelelő működés érdekében minimum 8 GB RAM megléte ajánlott. 

A feladatkezelőt használhatjuk még:

  • folyamatok leállítására,
  • folyamatok prioritásának beállítására,
  • új folyamat indítására.
https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2022-06-07 09:10:192022-07-14 10:23:45Hogyan ellenőrizd a RAM sebességét a Windows 10 vagy a Windows 11 rendszerben?

Könnyítse meg a koncentrálást a Fókuszsegéddel!

2022.05.04./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

Önt is mindig megzavarják a véletlenszerű időközönként felbukkanó értesítések?

A Fókuszsegéd azért van itt, hogy a helyes úton tartsa Önt. Egy egyszerű beállítással elűzheti az értesítéseket, riasztásokat és egyebeket, amelyek akkor zavarják, amikor a pályán kell maradnia.

A Fókuszsegédet a Gépház > Rendszer > Fókuszsegéd menüpontban találja.

A Fókuszsegéd beállítható úgy, hogy bizonyos órákban automatikusan bekapcsoljon, vagy manuálisan is bekapcsolhatja, amikor éppen prezentál vagy megosztja a képernyőjét, hogy megakadályozza az olykor kínosan felbukkanó értesítéseket!

Az értesítések prioritását is testre szabhatja.

A Fókuszsegéd beállításai között, ha a „Csak prioritásosak” lehetőséget választja, akkor az alatta található „Prioritási lista testreszabása” pontban kiválaszthatja azokat a fontos személyeket, sőt alkalmazásokat is, akiktől azonnali értesítéseket szeretne kapni.

Informatikai rendszergazda blog: Fókuszsegéd

Minden más félre lesz téve, hogy Ön az aktuális feladatokra koncentrálhasson.

Tartsa kordában a zavaró tényezőket!

Bővebben itt olvashat róla.

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2022-05-04 12:42:222022-07-28 07:46:59Könnyítse meg a koncentrálást a Fókuszsegéddel!

Hogyan találja meg a MAC-címét Windows 10 vagy 11 rendszeren?

2022.01.31./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

MAC-cím keresése a beállítások használatával

A MAC-cím kereséséhez a Windows 10 vagy 11 rendszerben nyissa meg a Beállításokat a Windows+i billentyűkombináció megnyomásával. Amikor megnyílik, navigáljon a “Hálózat és internet” menüpontra.

A Windows 10 hálózati és internet beállításaiban kattintson az oldalsávban az “Állapot” gombra, majd válassza a “Hardver- és kapcsolati tulajdonságok megtekintése” lehetőséget.

A Windows 11 hálózati és internet beállításaiban kattintson a “Speciális hálózati beállítások” menüpontra, majd válassza a “Hardver és kapcsolat tulajdonságai” lehetőséget.

A Hardver és kapcsolat tulajdonságai menüpontban a számítógépre telepített összes hálózati adapterről szóló információk listája jelenik meg.

MAC-cím megtalálása Win 10/11-ben

Keresse meg a listában azt az adaptert, amelynek a MAC-címét meg szeretné találni (például a Wi-Fi kapcsolathoz a „Vezeték nélküli hálózati adaptert”). A MAC-cím a “Fizikai cím (MAC)” mellett lesz feltüntetve.

MAC-cím keresése egy parancs segítségével

A hálózati adapter MAC-címét a Windows 10 vagy 11 rendszerben az “ipconfig” parancs parancssoron, Windows Terminálon vagy Windows PowerShell programon keresztül történő futtatásával is megtudhatja. Használatához nyissa meg a parancssor vagy a Windows Terminal ablakát, és írja be az ipconfig / all parancsot.

(A parancssor gyors megnyitásához kattintson a jobb gombbal a Start gombra, vagy nyomja meg a Windows+X billentyűkombinációt. A Windows 11 rendszeren kattintson a megjelenő menüben a “Windows Terminal” menüpontra. Windows 10 rendszeren kattintson a megjelenő menüben a “Windows PowerShell” menüpontra).

A számítógéptől függően az adapterek hosszú listája és az egyes adapterekre vonatkozó információk láthatók. A MAC-cím megtalálásához keresse meg a keresett adapter nevét (például “Wireless LAN” vagy ”Ethernet”), és keresse meg a “Fizikai cím” melletti bejegyzést.

Ha végzett, zárja be a parancssort. Az ipconfig /all parancsot bármikor megismételheti, amikor szüksége van rá. Sok sikert!

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2022-01-31 09:58:302022-07-28 08:58:45Hogyan találja meg a MAC-címét Windows 10 vagy 11 rendszeren?

Windows 10 alapjai: a bejelentkezési beállítások módosítása

2021.11.29./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

A Windows 10 számos lehetőséget kínál számunkra, melyekkel bejelentkezhetünk számítógépünkre.

Most bemutatjuk, hogy hogyan módosíthatja a beállításokat illetve választhatja a különböző bejelentkezési módokat. 

Rendszerüzemeltetés: Windows 10 alapok

A bejelentkezési beállítások eléréséhez:

  • Kattintson a képernyő bal alsó sarkában lévő Windows ikonra a Start menü megnyitásához.
  • Majd a fogaskerék ikonra a beállítások megnyitásához.
  • Ezt követően a „Fiókok” gombra.
  • És végül a „Bejelentkezési lehetőségek” gombra.

Rendszerüzemeltetés: Win 10 alapok

Itt beállíthatja, hogyan jelentkezzen be a készülékére. Bejelentkezési módszert az adott lehetőségre, majd a „Hozzáadás” gombra kattintva adhat hozzá. Már meglévő beállítást letilthat az “Opció”-ra, majd az „Eltávolítás”-ra kattintva. Előfordulhat, hogy ehhez a Microsoft-fiók jelszavának megadására lesz szükség.

A Windows Hello PIN-kód, ujjlenyomat vagy arcfelismerés révén személyesebb és biztonságosabb módot biztosít a Windows 10-eszközökhöz való azonnali hozzáféréshez. Be kell állítania egy PIN-kódot az ujjlenyomatos vagy arcfelismeréses belépés beállításának keretében is, de csupán a PIN-kóddal is be tud lépni.

Ha elveszítené a beállított hozzáférési adatokat, akkor az a Microsoft-fiókjával helyreállítható, mert itt biztonsági másolattal rendelkezik róla.   

Azt is beállíthatja, hogy a készülék mikor kérje az újbóli bejelentkezést, miután használaton kívül volt. A „Bejelentkezés szükséges” alatt többféle lehetőség közül választhat: 

  • minden egyes alkalommal, amikor a rendszer elsötétült
  • ha 15 percig volt sötétben
  • kiválaszthatja a „Soha” lehetőséget is

Az arcfelismerés csak bizonyos Windows 10 rendszereken érhető el.

Van lehetőség arra is, hogy fizikai biztonsági kulcsot (általában USB-kulcsot) használjon a bejelentkezéshez, de ezt a kulcsot külön kell megvásárolnia!

 

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2021-11-29 09:11:282022-07-28 08:56:42Windows 10 alapjai: a bejelentkezési beállítások módosítása

Ejtették a LinkedIn elleni keresetet az USA-ban

2019.04.18./in Informatika hírek: felhő, mobil és minden más/by DoIT rendszergazda

Tavaly orosz hekkerek megszereztek 6.5 millió jelszót a LinkedIn-től (az összesen 150 millió LinkedIn felhasználó közül, tehát a 4-5%-ot érintett az ügy.) Ez után egy LinkedIn felhasználó – aki havi 30 dollárt fizetett a szolgáltatásért, tehát fizető felhasználó volt – 5 millió dollárra perelte a LinkedInt, hogy nem tettek meg eleget a biztonságért.

Read more

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 DoIT rendszergazda https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png DoIT rendszergazda2019-04-18 12:48:222022-07-14 11:24:04Ejtették a LinkedIn elleni keresetet az USA-ban
3D szkennelés - Rendszerüzemeltető blog

3D szkennelésre alkalmas szoftver érkezik

2019.04.18./in Informatika hírek: felhő, mobil és minden más/by DoIT rendszergazda

A manapság divatos 3D nyomtatás után elérhetővé vált egy 3D szkennelő szoftver OS X és Windows felhasználók számára. Read more

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/skanect_on_mac1.png 640 800 DoIT rendszergazda https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png DoIT rendszergazda2019-04-18 12:38:552022-10-17 07:51:563D szkennelésre alkalmas szoftver érkezik
Oldal 1 tól 212

Search

Categories

  • Hardver hírek
  • Hogyan kell
  • Informatika hírek: felhő, mobil és minden más
  • IT biztonság – információbiztonság
  • Ügykezelő

Friss bejegyzéseink

  • Hogyan kell használni a Microsoft Edge új PDF olvasó funkcióit?2024.10.07. - 14:00
  • Egy ablak, több fül: Hatékonyabb munka a windows intézővel!2024.09.02. - 13:51
  • Mik azok a Windows Widgetek (vezérlők)?2024.06.28. - 08:46
  • Miről ismerhetjük fel a jó rendszergazda szakembert?2023.10.21. - 01:26
  • Anyagnyilvántartási modul2023.10.20. - 12:30

DoIT a Facebookon

Rendszergazda publikációink

  • Hogyan kell
  • Hardver hírek
  • Ki a rendszergazda?
  • Informatika hírek: felhő, mobil és minden más
doit

DOIT a Facebookon is

facebook

Címkefelhő

jelszó instagram letöltés windows frissítés outlook böngésző messenger szolgáltatás processzor google chrome office 365 windows 11 windows frissítési hiba gmail windows 7 windows 8 program windows 10 frissítés operációs rendszer windows 10 beállítások Google windows 10 trükk frissítés mac os x felhasználó rendszergazda windows 8.1 microsoft Windows 10
Scroll to top