Segíthetünk Önöknek?

IT üzemeltetési és rendszergazdai szolgáltatásokat nyújtunk
kis-, közepes- és nagyméretű cégeknek, szervezeteknek.

Az Önök igényétől függően teljeskörű szolgálatást adunk – vagy
szívesen dolgozunk együtt helyi IT-val,
ekkor mi csak egy-egy témáért felelünk.

Örülünk, ha Ön is megkeres minket!

A DOIT.HU csapata

Programtervező matematikus,
rendszermérnök
Linux Foundation Certified System
Administrator
Linux Foundation Certified Engineer

Szakterület:
Linux szerverek

Bálint Bekény

Segíthetünk Önöknek?

IT üzemeltetési és rendszergazdai szolgáltatásokat nyújtunk
kis-, közepes- és nagyméretű cégeknek, szervezeteknek.

Az Önök igényétől függően teljeskörű szolgálatást adunk – vagy
szívesen dolgozunk együtt helyi IT-val,
ekkor mi csak egy-egy témáért felelünk.

Örülünk, ha Ön is megkeres minket!

A DOIT.HU csapata

Senior informatikus
rendszergazda

Szakterület:
Windows felhasználó támogatás

Gyarmathy Balázs

Segíthetünk Önöknek?

IT üzemeltetési és rendszergazdai szolgáltatásokat nyújtunk
kis-, közepes- és nagyméretű cégeknek, szervezeteknek.

Az Önök igényétől függően teljeskörű szolgálatást adunk – vagy
szívesen dolgozunk együtt helyi IT-val,
ekkor mi csak egy-egy témáért felelünk.

Örülünk, ha Ön is megkeres minket!

A DOIT.HU csapata

Szegedi Tudományegyetem
médiainformatika diploma

Szakterület:
Ügyvezető
ISO/IEC 27001:2005 IBIR auditor,
ITIL Foundation,
Nemzetközi LEAN menedzser

Lőke János

Segíthetünk Önöknek?

IT üzemeltetési és rendszergazdai szolgáltatásokat nyújtunk kis-, közepes- és nagyméretű cégeknek, szervezeteknek.

Az Önök igényétől függően teljeskörű szolgálatást adunk – vagy szívesen dolgozunk együtt helyi IT-val, ekkor mi csak egy-egy témáért felelünk.

Örülünk, ha Ön is megkeres minket!

A DOIT.HU csapata

Azonnali díjkalkuláció:

Érdeklik az áraink? Az automatikus kalkulátorunkkal 1 perc alatt megtudhatja, hogy Önöknél kb. mennyibe kerülne a DOIT-tal megoldani az IT üzemeltetést.

Az elmúlt 19 évben…

…sok kisebb és nagyobb cégnek dolgoztunk vagy szolgáltatunk. Páran az ismertebbek közül:

rendszergazda referenciák

DOIT.HU rendszergazda szolgáltató.
Pár adat rólunk:

Alapítás éve: 2000.

Irodáink:

  • H-1124 Budapest, Apor Vilmos tér 25-26.
  • A-1010 Vienna, Am Gestade 3/1 E

Létszám: 40 fő.
Tevékenység:

  • rendszergazda szolgáltatás,
  • üzleti informatikai infrastruktúra üzemeltetés,
  • felhasználó támogatás,
  • szerverüzemeltetés (Windows, Linux, BSD)

Kapcsolattartási nyelvek: magyar, angol, orosz.

Szolgáltatási időkeretek: munkanap 7:00-18:00 Ügyelet: 7×24

A szolgáltatás földrajzi területe: Helpdesk: globális.

Fizikai megjelenés: Magyarország teljes területe, Bécs, Kárpátalja, Szabadka

Mit mondanak rólunk az ügyféleink?

Rendszergazda vélemény“Az együttműködésünk már tíz évre tekint vissza. Nem várt, azonnali intézkedést igénylő helyzetekben mindig feltétlenül számíthatunk a DOIT.HU munkatársaira, teljes erőbedobással dolgoznak a hibaelhárításon. Kérésünk nélkül is felveszik a kapcsolatot azokkal a szállítókkal, szolgáltatókkal, akiknek az együttműködése elengedhetetlen a problémák megoldásában. Az eddigi tapasztalataim alapján én a legnagyobb megelégedettséggel tudok csak szólni a DOIT.HU által nyújtott szolgáltatás szakmai színvonaláról, és a munkatársai felkészültségéről, emberi hozzáállásáról. Bízom benne, hogy hasonló tapasztalatokról számolhatok be egy újabb évtized elteltével!”

Dr. Csillag László
ECOSTAR Könyvvizsgáló és Adószakértő Kft., ügyvezető igazgató

Rendszergazda vélemény“Csak jót tudok mondani a DOIT.HU-ról, remek a munkakapcsolat. Akár e-mailen, akár telefonon kérünk segítséget, valaki azonnal a rendelkezésünkre áll. A telefonos fiúk rendesek és türelmesek. Ha kell többször elmagyaráznak egy problémát és a megoldást. Sokat tanultam Tőlük!”

Dukavits Katalin
Notos Kft. (Lacoste)

Rendszergazda vélemény“Megbízható adatkezelés, határidők pontos betartása, precíz szakmai munka, érthető kommunikáció. Jó ár-érték arány. Kiválóan elérhető távsegítség (helpdesk) biztosítása. Adatvédelem, adatbiztonság, mely talán a legfontosabb elvárás egy informatikai szolgáltatótól.”

Lőrincz László
Papírbázis Kft., ügyvezető igazgató

További vélemények, kapcsolatok:

Garanciák

Szakmai felelősségbiztosítás: 100 millió Ft. Nem volt káresetünk.

Referenciák: hazai és nemzetközi cégek az ügyfeleink. 800 feletti szervert + hálózati eszközt, ezres nagyságrendű felhasználói számítógépet, 170 feletti céget és szervezetet üzemeltetünk, támogatunk. Ha Ön igényli, részletes listát adunk a vevőinkről (természetesen csak azokról, akik megengedték ezt), és összehozunk egy beszélgetést az Ön által kiválasztott céggel. Vagy ha esetleg Ön talál a listán ismerős céget, így is érdeklődhet a munkánkról.

Riportok a munkánkról: teljes átláthatóságot biztosítunk a munkamennyiségek tekintetében. Automatizáltan tudunk riportot adni a nyitott és megoldott feladatokról, havonta, hetente – vagy akár naponta is. A tételes riportok lehetővé teszik, hogy Önök bármikor felülvizsgálják a szerződést, csökkentsék a díjakat, akár elutasítsák a számlát, ha valamely tételt a megállapodástól eltérőnek látják. Ezt mi nyitottan fogadjuk, hiszen mi is tévedhetünk, ezért biztosítjuk az átláthatóságot.

Transzparens beszerzés: ha Önök rajtunk keresztül intézik az IT beszerzéseket, akkor nagykereskedelmi forrásokból (HRPCHSIngram-Micro), ezekre rászámolt, fix, előre megállapodott árréssel dolgozunk. Nem tartunk meg Önökhöz kötődő reklámajándékokat sem azért, hogy Önök biztosak lehessenek benne: a legjobb árat keressük Önöknek.

Díjcsomagjaink lényege

Két megközelítést kínálunk Önnek: lefedheti az informatikai szolgáltatásokat eseti díjazással vagy havi átalánydíjjal.

  • Az átalánydíj előnye, hogy fix áron biztosítjuk az infrastruktúra hibamentes működtetésének munkadíját, ami tervezhetőséget biztosít Önöknek.
  • Az időalapú előnye, hogy Önök oly mértékben csökkenthetik le az IT üzemeltetési költségeket, amennyire csak lehetséges.

Történetünk:

  • 2000

    Megalakult a IT szolgáltató rendszergazda cégünk a Docca Outsource IT Kft., rövidítve: DOIT. Bár mára már kb. 40 fős a csapatunk, de akkoriban, 2000. januárjában mindösszesen ketten biztosítottuk a szolgáltatásunkat.

  • 2001-2005

    Ügyfeleink másoknak is ajánlottak minket, így csapatunk növekedésnek indult. Az új kollégák sok újdonságot hoztak – ahogy az új ügyfeleink is sok érdekes feladatot. Szakembereink rendszeresen dolgoztak multinacionális cégek magyarországi projektjein, főleg brit, holland, amerikai és svájci központi IT-vel.

  • 2006-

    Ekkor már szakterületi csoportok működtek a cégen belül (Windows, Mac, Linux, stb.), a kollégák szerver távfelügyeleti rendszert állítottak fel, amely a problémák nagyrészét előre jelzi. Ebben az évben nemzetközi rendszergazdai segítségnyújtó (helpdesk) csoportot hoztunk létre, ahonnan a gondok nagyrészét távoli eléréssel percek alatt oldják meg kollégáink.

  • 2008-

    2008. óta csapatunk munkájának minőségét külső auditok mérik: PSZÁF (most már: MNB), SOX, ISO900x, PCI-DSS, melyek között vannak évenként ismétlődőek és esetiek egyaránt.

  • 2009-

    Nagy szerkezeti változások nem történtek, csupán folyamatos, szolíd növekedés volt jellemző erre az időszakra. Hazai cégek mellett igen változatos tulajdonú cégeknek dolgozunk, a teljesség igénye nélkül: német, svájci, finn, olasz, holland, amerikai, angol, lengyel, román, japán, francia partnereink vannak.

  • 2011-

    Az Infoparkba költöztünk sok más IT cég mellé: itt az IBM, a Magyar Telekom, Lufthansa Systems és még sokan mások. Ez csak a központi irodánk, kollégáink valójában az országban és az ország határain túl sokfelé szétszórva dolgoznak, Biatorbágytól Ceglédbercelen át Újvidéken, Beregszászban. Üzemeltetünk londoni, bécsi, amerikai, német szervereket is.

  • 2014-

    Az első máltai megbízásunkat is elnyertük és teljesítettük: Certified Ethical Hacker szakemberünk feladata egy behatolási teszt (penetration test) volt. E munka célja az volt, hogy egy cég dolgozóinak számítógépeiről és szerveriről való adatlopás lehetőségét keressük meg, mutassuk ki a sérülékenységeket. Ez az ottani rendszergazdák idejébe és kompetenciáiba nyilván nem tartozott bele.

  • 2015-

    Folyamatosan bővül a csapatunk, és más IT cégekkel partnerkapcsolatokat építünk ki, hogy közösen hatékonyabban, gazdaságosabban, több szakmai területre kiterjedően szolgáljuk ki az ügyfeleink igényeit.

  • 2016-

    Beszerzési közösséget hoztunk létre három konkurens IT céggel, így ügyfeleinknek alacsonyabb árakat tudunk biztosítani.

  • 2017-

    Kiemelten foglalkozunk VMware és Microsoft Azure megoldásokkal. Ebben az évben sok ügyfelünk költözik felhőbe, elsősorban az Office 365-öt veszik igénybe, de megindult a levelezésen kívüli szerver szolgáltatások migrációja is. Saját belső rendszereink is változás alatt állnak: kereskedelmi és pénzügyi folyamatokainkat az Odoo ERP fedi le január óta, február óta az e-számlázás is az Odoo-n keresztül zajlik, és terveink szerint a könyvelés is hamarosan átkerül ebbe a rendszerbe.

  • 2018-

    A DOCCA-n belül létrejött egy erős Google Suite irányzat is, és pár szakemberünk rutinosan viszi a Google Cloud Platfom (GCP) szerver migrációkat is.

  • 2018. június

    A csapatunk Magyarországon harmadikként Google Cloud Partner cég lett.

  • 2019

    Ez az év az információbiztonságról szól. Az idei első vezető reggelinek is ez volt a témája (ezek workshop szerű találkozók az ügyfeleink és az adott téma kapcsán meghívott szakértők között), és jelenleg úgy tűnik, hogy a folytatást is a zsarolóvírusok elleni óvintézkedések és a GDPR utórezgései fogják meghatározni. Emellett az ügyfeleink számára közvetlen hozzáférést fogunk biztosítani a három nagy magyarországi IT disztribútor egyikéhez, így tovább csökkentjük az ügyfeleink beszerzési ráfordításait.

A növekedés mellett azonban igyekszünk megőrizni a személyességet, és az ügyfeleink visszajelzései alapján azt reméljük, hogy sikerült is. A megoldásunk, hogy egyrészt igyekszünk hétköznapi értelemben normális, jól kommunikáló embereket találni a csapatunkba, – másrészt minden ügyfelünknek kijelölt kapcsolattartó kollégát biztosítunk, aki napi szinten ismeri a problémákat, folyamatos odafigyelést biztosít, helyismerettel rendelkezik, és így gyors segítséget tud garantálni.

Üdvözlettel,

Török Ákos és a DOIT.HU csapata

Köszönetnyilvánítás

Cégünk és csapatunk hálával tartozik több nyílt forráskódú közösségnek, akik a munkájának gyümölcseit élvezzük. Főbb eszközeinket nekik köszönhetjük:

  • Best Practical (USA) és az RT fejlesztő közösség, (alapító: Jesse Vincent)
  • Canonical Ltd. és az Ubuntu fejlesztői közösség (alapító: Mark Shuttleworth)
  • a Linux és a GNU projekt fejlesztői és anyagi támogatói (főbb támogatók: IntelRed HatLinaro, Samsung, IBM, SUSE, Texas Instruments, Vision Engraving Systems, Google, Renesas)

Átfogó kép a szolgáltatás hétköznapjairól: hogyan szolgáltatunk Önöknek rendszergazda szolgáltató cégként?

Két fő módszer szerint dolgozunk: DevOps és ITIL. A DevOps a ritkábban felmerülő igény – csak a fejlesztőcég ügyfeleinket érinti. A többi esetben az ITIL nevű (https://en.wikipedia.org/wiki/ITIL) módszertanon alapul a szolgáltatásunk. Az ITIL utolsó két verziójából alkalmazzuk az adott megrendelő kapcsán a célszerű elemeket alkalmazzuk. Minden helyzetben megmaradnak az alábbi főbb jellemzők:

  • Személyes kapcsolattartó: ez 1(+1) fő: a fő kapcsolattartó és a helyettese, aki pl. betegség idején helyettesíti az elsődleges kapcslattartót.
  • A megrendelő eszközparkjához illeszkedő tapasztalatú szakemberekből összeállított cél-csapat.
  • A támogatás rétegei: első vonalban a service desk folyamatos elérhetőséggel, és magasan képzett általános tudású IT rendszergazda szakemberekkel. Második és harmadik vonalban pedig specialisták egyre mélyebb kompetenciákkal.
  • Ügykezelő (ticketing) rendszer használata. Célja: a feladatok és határidők pontos követése, betartása ügykezelő rendszer segítségével.

A DOIT-on belül belső szakember-csoport az Önök kiszolgálására

Minden ügyfelünk számára – legyen az 2-3 fős mikrovállalkozás vagy 90 milliárd forgalmú cég – egy testreszabott szakember csoportot állítunk össze a DOIT-on belül, akikkel Önök napi kapcsolatban lesznek. A csoport úgy áll össze, hogy tagjai az Önök informatikai eszközeihez megfelelő tapasztalatokkal rendelkeznek. Amikor ezt a cikket írom – 2015. júliusában -, a csapatunk kb. 35 fős, és egy-egy új ügyfél esetén egy 4-12 fős csoportot hozunk létre.

A csoport az alábbi rétegekből áll össze:

Ügyfélfelelős: az Önök személyes kapcsolattartója

(ITIL-es elnevezése: IT operations manager) Egy szenior rendszergazda vagy rendszermérnök kolléga személyében egy állandó kapcsolattartót biztosítunk Önöknek, akihez bármikor fordulhatnak, ha a hétköznapi ügyintézéstől eltérő megbeszélnivaló merül fel. Ezen kollégáink számára emberileg is fontos az Önök hosszútávú elégedettsége – ez egy kiválasztási szempont ezen feladatkörre -, és anyagilag is közvetlenül érdekeltek a szolgáltatás minőségében.

A támogatás első vonala a helpdesk csoport: távsegítség perceken belül

(ITIL: service desk/1st line/Tier1/Level1 support.) Ők a rendszergazdai szolgáltatás első vonala a DOIT-nál, feladatuk a hívások fogadása és a problémák mihamarabbi megoldása, valamint azon feladatok továbbadása a második vonalnak, amelyek szerveres vagy más speciális munkálatokat igényelnek, esetleg helyszíni munkavégzés szükséges. Harmadik felek irányában is ők járnak el, például: ha internetszolgáltatás kapcsán kell ügyintézni az Invitel, Telekom, UPC vagy a Digi felé, vagy valamilyen szoftverfrissítés kapcsán a fejlesztőkkel vagy  SAP, Navision stb. bevezetőkkel kell felvenni a kapcsolatot.

Második vonal: szakterületi rendszergazdák, IT szakemberek

(ITIL: 2nd line/Tier2/Level2) Itt szakterületi csoportok működnek, pl. Microsoft szerver szakértők, hálózati szakcsoport, IT biztonsági csoport, stb. E csoportokból 2-2 ember eleve delegálva van Önökhöz azonkon a területeken, amelyek Önöknél érintettek, pl. Microsoft szerver van Önöknél, így ezen csoportból két ember naprakészen ismeri az Önök infrastruktúráját, és e kollégák oldják meg a felmerülő problémákat.

Harmadik vonal vonal: specialisták a háttérben

(ITIL: 3rd line/Tier3/Level3) Speciális, nagyon egyedi problémák esetén különleges szakértelemre van szükség. Egyes területeken házon belül vannak is vannak kiemelkedő tudású, szakmai berkekben ismert szakértőink (Linux és Windows szerverek), más témákban a gyártókhoz fordulunk mélyebb problémákkal (egyes routerekek), vagy külsős specialistákat veszünk igénybe (például Oracle adatbázisok kérdései esetén).

A szolgáltatásnak nem csak emberi, hanem technikai hátteret is biztosítunk:

Eszköz leltár távfelügyelettel (monitoring), szolgáltatások katalógusa

A szolgáltatásunk megfelelőségéhez nagyon fontos az, hogy a szakembereink azonnali képet kapjanak az Önök rendszeréről bármilyen kérdés vagy probléma esetén. Ehhez a DOIT.HU akkor, amikor egy új ügyfelet kezd kiszolgálni, egy leltárat készít:

  • a fizikai eszközökről,
  • a támogatandó szoftverekről,
  • a főbb folyamatokról, amiben az informatika részt vesz (például: felhasználó be- és kilépése, új számítógép üzembehelyezése),
  • harmadik felekről (pl. az internet eléréshez kötődő szolgáltatóról), hogy gyorsan tudjunk segíteni, ha probléma esetén velük kell felvenni a kapcsolatot.

Ezen leírás naprakészen tartására törekszünk a továbbiakban, ami a fizikai eszközök monitorozásával automatizáltan megvalósul, hiszen így egy felügyeleti rendszer frissíti az eszközök leírását, hiszen egy számítógép memóriabővítése vagy egy új szoftver telepítése automatikusan megjelenik a leltárban.

E leltárban található eszközökhöz csatoljuk a szolgáltatásainkat, így Önök is és mi is pontosan tudjuk, hogy milyen megállapodások vonatkoznak egy-egy eszközre, így a megállapodásokat szem előtt tartva tudunk fókuszáltan szolgláltatni Önöknek, és biztos tudás birtokában tudunk közösen gyors döntéseket hozni arról, ha extra szolgltatásra lenne szükség.

Tudásbázis, üzemeltetési dokumentációk a hatékony rendszergazdai tevékenységhez

A rendszergazdai szolgáltatás garantált működéséhez a megfelelő kompetencián (szakembereken) és egy jó alapleltáron túlmenően alapvető fontosságú az üzemeltetést támogató információk további bővítése, ezek rendezettsége, pontossága, megtalálhatósága. Így a DOIT feladata egy tudásbázis építése is, folyamatos bővítése: ezt már átvételkor elkezdjük, majd a szolgáltatás közben folyamatosan építjük. Ez alapján hatékonyan, gyorsan tudja a feladatokat elvégezni bárki, aki megfelelő kompetenciával rendelkezik az adott szakmai területen.

Teljeskörű ügykezelés és a mögötte lévő ügykezelő-rendszer: riportok, transzparencia, felelősség

A DOIT.HU a feladatait követhetővé teszi az ügyfelei és a csapat tagjai számára is. Az email, a ticketing (hibajegy kezelés), a dokumentum kezelés (scannelt munkalapok, szerződések, stb.) és munkafolyamat kezelés egy rendszerben való – intergrált – megvalósítása biztosítja azt, hogy a DOIT átlátható és hatékony munkát végezzen az Önök számára. Minden feladatról minden pillanatban megállapítható, hogy ki a felelőse, milyen határidővel mit vállaltunk, időszakos riportot tudunk adni automatizáltan a megoldott és futó feladatokról. E rendszer jellegéből adódik, hogy a DOIT-nál a kollégák közötti felelősségi határok pontosak, így a feladatok időben és minőségben megfelelően elvégzettek – ha esetleg nem, akkor a felelősség tiszta és egyértelmű. A DOIT.HU önálló szakemberek kooperációja, szerepkör és kompetencia alapú együttműködés. Ebben a rendszerben a feladatokat a megállapodások, az értékelést az ügyfelek, szolgáltatási mérőszámok adják.

Ha bármilyen kérdése lenne a szolgátatásunkkal kapcsolatban, köszönjük, ha megkeres minket!: rendszergazda-szolgaltatas2@doit.hu