2000. januárban megalakult a IT szolgáltató rendszergazda cégünk: a DOCCA OutSource IT Kft., rövidítve: DOIT. Bár napjainkban már létszámunk meghaladja az 70-et, de akkoriban, 2000. januárjában mindösszesen ketten láttuk el a rendszergazdai feladatokat: ezek közé tartozott többek között például a linux vagy windows szerver üzemeltetés, hálózattelepítés.
Történetünk:
2000-
2001-2005
Ügyfeleink másoknak is ajánlottak minket, így csapatunk növekedésnek indult. Az új kollégák sok újdonságot hoztak – ahogy az új ügyfeleink is sok érdekes feladatot. Szakembereink rendszeresen dolgoztak multinacionális cégek magyarországi projektjein, főleg brit, holland, amerikai és svájci központi IT-vel.
2006-
Ekkor már szakterületi csoportok működtek a cégen belül (Windows, Mac, Linux, stb.), a kollégák szerver távfelügyeleti rendszert állítottak fel, amely a problémák nagyrészét előre jelzi. Ebben az évben nemzetközi rendszergazdai felügyelethez segítségnyújtó (helpdesk) csoportot hoztunk létre, ahonnan a gondok nagyrészét távoli eléréssel percek alatt oldják meg kollégáink.
2008-
2008. óta csapatunk munkájának minőségét külső auditok mérik: PSZÁF (most már: MNB), SOX, ISO900x, PCI-DSS, melyek között vannak évenként ismétlődőek és esetiek egyaránt.
2009-
Nagy szerkezeti változások nem történtek, csupán folyamatos, szolíd növekedés volt jellemző erre az időszakra. Hazai cégek mellett igen változatos tulajdonú cégeknek dolgozunk, a teljesség igénye nélkül: német, svájci, finn, olasz, holland, amerikai, angol, lengyel, román, japán, francia partnereink vannak.
2011-
Az Infoparkba költöztünk sok más IT cég mellé: itt az IBM, a Magyar Telekom, Lufthansa Systems és még sokan mások. Ez csak a központi irodánk, kollégáink valójában az országban és az ország határain túl sokfelé szétszórva dolgoznak, Biatorbágytól Ceglédbercelen át Újvidéken, Beregszászban. Üzemeltetünk londoni, bécsi, amerikai, német szervereket is.
2014-
Az első máltai megbízásunkat is elnyertük és teljesítettük: Certified Ethical Hacker szakemberünk feladata egy behatolási teszt (penetration test) volt. E munka célja az volt, hogy egy cég dolgozóinak számítógépeiről és szerveriről való adatlopás lehetőségét keressük meg, mutassuk ki a sérülékenységeket. Ez az ottani rendszergazdák idejébe és kompetenciáiba nyilván nem tartozott bele.
2015-
Folyamatosan bővül a csapatunk, és más rendszer üzemeltetéssel foglalkozó cégekkel partnerkapcsolatokat építünk ki, hogy közösen hatékonyabban, gazdaságosabban, több szakmai területre kiterjedően szolgáljuk ki az ügyfeleink igényeit.
2016-
Beszerzési közösséget hoztunk létre három konkurens informatikai rendszerüzemeltető céggel, így ügyfeleinknek alacsonyabb árakat tudunk biztosítani.
2017-
Kiemelten foglalkozunk VMware és Microsoft Azure megoldásokkal. Ebben az évben sok ügyfelünk költözik felhőbe, elsősorban az Office 365-öt veszik igénybe, de megindult a levelezésen kívüli szerver szolgáltatások migrációja is. Saját belső rendszereink is változás alatt állnak: kereskedelmi és pénzügyi folyamatokainkat az Odoo ERP fedi le január óta, február óta az e-számlázás is az Odoo-n keresztül zajlik, és terveink szerint a könyvelés is hamarosan átkerül ebbe a rendszerbe.
2018-
A DOCCA-n belül létrejött egy erős Google Workspace (korábbi nevén: Google Suite) irányzat is, és pár szakemberünk rutinosan viszi a Google Cloud Platfom (GCP) szerver migrációkat is.
2018. június
A csapatunk Magyarországon harmadikként Google Cloud Partner cég lett.
2019-
Ez az év az információbiztonságról szól. Az idei első vezető reggelinek is ez volt a témája (ezek workshop szerű találkozók az ügyfeleink és az adott téma kapcsán meghívott szakértők között), és jelenleg úgy tűnik, hogy a folytatást is a zsarolóvírusok elleni óvintézkedések és a GDPR utórezgései fogják meghatározni. Emellett az ügyfeleink számára közvetlen hozzáférést fogunk biztosítani a három nagy magyarországi IT disztribútor egyikéhez, így tovább csökkentjük az ügyfeleink beszerzési ráfordításait.
2020. április
ISO27001 minősítést szereztünk. A célunk, hogy az általunk kezelt információik érzékeny részén semmilyen adatszivárgás, illetéktelen módosítás és adatvesztés ne történhessen. E nemzetközileg elismert tanúsítvány birtokában bátran kijelenthetjük, hogy az adatbiztonság folyamatos fenntartása számunkra kiemelten fontos feladat, és törekszünk arra, hogy követve a technológiai fejlődést és az informatikában történő változásokat, naprakészek és védettek legyünk az aktuális fenyegetésekkel szemben.
2021
Sokan arra számítottunk, hogy a járvány hatására visszaesés jön, de ellenkezőleg: a 2021-es év kihívása egyelőre a növekvő igényeknek való megfelelés.
2022
Élet a járvány után, Zrt-ként
Az ügyfeleink nagyobb része már a szerver funkciókat felhőből veszi igénybe, kisebb részben maradnak saját infrastruktúrán. Minden helyzet egyedi megfontolást igényel, és alapvetően az üzleti igények, azaz az ügyfeleink döntenek. Szolgáltatóként mi mindkét helyzetet (cloud és on-premise), és a hibrid megoldásokat is szívesen kialakítjuk és üzemeltetjük.
Más: 2021. végén alakultunk Zrt-vé, így ez az első teljes év, amikor így élünk. Bár elvileg ez csak cégforma változás volt, struktúra fejlődés is kíséri: a menedzsment konkrétabb formát öltött, jobban megfogalmazott felősségi területeket alakítottunk ki. Erről majd írok bővebben egy blog bejegyzést, egyelőre most gyorsan ennyit tudok írni.
2023
A kísérletezés éve
Egyrészt most zajlik épp az ISO 27001 megújító auditunk, ami egészségesen megkérdőjelezi a korábbi security döntéseinket – másrészt sok egyéb területen újragondoljuk, hogy mi lenne a 2023-ban a megfelelő eszköz, módszer, folyamat egy-egy témában.
A ChatGPT megjelenése még ezt külön megfejeli: bár a rendszergazdai szolgáltatások terén alapvető jelentősége van már most is a mesterséges intelligenciának az információ biztonság miatt: esemény napló (log) elemzés -> security fenyegetettségek felismerése szokatlan aktivitásokból egy naplóban -> több naplóból összkép: különféle eszközökön történő egyidejű események gyanús mivoltának felismerése, amit emberi érzékkel lehetetlen észlelni. Azonban a ChatGPT szint lépést jelent: az emberi kommunikációban olyan fejlettséget mutat, ami új lehetőségek vizsgálatát igényli – figyelembe véve azt is, hogy gyakran teljes zöldségeket válaszol egy-egy kérdésre. Ahhoz, hogy jó és költséghatékony szolgáltatást tudjunk adni az ügyfeleinknek, rendszeresen vizsgálnunk kell a lehetőségeit.
A növekedés mellett azonban igyekszünk megőrizni a személyességet, és az ügyfeleink visszajelzései alapján azt reméljük, hogy sikerült is. A megoldásunk, hogy egyrészt igyekszünk hétköznapi értelemben normális, jól kommunikáló embereket találni a csapatunkba, – másrészt minden ügyfelünknek kijelölt kapcsolattartó kollégát biztosítunk, aki napi szinten ismeri a problémákat, folyamatos odafigyelést biztosít, helyismerettel rendelkezik, és így gyors segítséget tud garantálni.
Üdvözlettel,
Török Ákos és a DOIT.HU csapata
Köszönetnyilvánítás
Cégünk és csapatunk hálával tartozik több nyílt forráskódú közösségnek, akik a munkájának gyümölcseit élvezzük. Főbb eszközeinket nekik köszönhetjük:
- Best Practical (USA) és az RT fejlesztő közösség, (alapító: Jesse Vincent)
- Canonical Ltd. és az Ubuntu fejlesztői közösség (alapító: Mark Shuttleworth)
- a Linux és a GNU projekt fejlesztői és anyagi támogatói (főbb támogatók: Intel, Red Hat, Linaro, Samsung, IBM, SUSE, Texas Instruments, Vision Engraving Systems, Google, Renesas)
Garanciák
Szakmai felelősségbiztosítás: 100 millió Ft. Nem volt káresetünk.
Referenciák: hazai és nemzetközi cégek az ügyfeleink. 800 feletti szervert + hálózati eszközt, ezres nagyságrendű felhasználói számítógépet, 170 feletti céget és szervezetet üzemeltetünk, támogatunk. Ha Ön igényli, részletes listát adunk a vevőinkről (természetesen csak azokról, akik megengedték ezt), és összehozunk egy beszélgetést az Ön által kiválasztott céggel. Vagy ha esetleg Ön talál a listán ismerős céget, így is érdeklődhet a munkánkról.
Riportok a munkánkról: teljes átláthatóságot biztosítunk a munkamennyiségek tekintetében. Automatizáltan tudunk riportot adni a nyitott és megoldott feladatokról, havonta, hetente – vagy akár naponta is. A tételes riportok lehetővé teszik, hogy Önök bármikor felülvizsgálják a szerződést, csökkentsék a díjakat, akár elutasítsák a számlát, ha valamely tételt a megállapodástól eltérőnek látják. Ezt mi nyitottan fogadjuk, hiszen mi is tévedhetünk, ezért biztosítjuk az átláthatóságot.
Transzparens beszerzés: ha Önök rajtunk keresztül intézik az IT beszerzéseket, akkor nagykereskedelmi forrásokból (HRP, CHS, Ingram-Micro), ezekre rászámolt, fix, előre megállapodott árréssel dolgozunk. Kollégáink nem tarthatnak meg Önökhöz kötődő reklámajándékokat sem azért, hogy Önök biztosak lehessenek benne: a legjobb árat keressük Önöknek. A nem konkrét ügyfélhez kötődő promóciós ajándékokat kisorsoljuk a munkatársaink között, így nem jelenik meg önérdek miatti torzítás a beszerzések során.
Történetünk:
2000-
2000. januárban megalakult a IT szolgáltató rendszergazda cégünk: a DOCCA OutSource IT Kft., rövidítve: DOIT. Bár napjainkban már létszámunk meghaladja az 50-et, de akkoriban, 2000. januárjában mindösszesen ketten láttuk el a rendszergazdai feladatokat.
2001-2005
Ügyfeleink másoknak is ajánlottak minket, így csapatunk növekedésnek indult. Az új kollégák sok újdonságot hoztak – ahogy az új ügyfeleink is sok érdekes feladatot. Szakembereink rendszeresen dolgoztak multinacionális cégek magyarországi projektjein, főleg brit, holland, amerikai és svájci központi IT-vel.
2006-
Ekkor már szakterületi csoportok működtek a cégen belül (Windows, Mac, Linux, stb.), a kollégák szerver távfelügyeleti rendszert állítottak fel, amely a problémák nagyrészét előre jelzi. Ebben az évben nemzetközi rendszergazdai segítségnyújtó (helpdesk) csoportot hoztunk létre, ahonnan a gondok nagyrészét távoli eléréssel percek alatt oldják meg kollégáink.
2008-
2008. óta csapatunk munkájának minőségét külső auditok mérik: PSZÁF (most már: MNB), SOX, ISO900x, PCI-DSS, melyek között vannak évenként ismétlődőek és esetiek egyaránt.
2009-
Nagy szerkezeti változások nem történtek, csupán folyamatos, szolíd növekedés volt jellemző erre az időszakra. Hazai cégek mellett igen változatos tulajdonú cégeknek dolgozunk, a teljesség igénye nélkül: német, svájci, finn, olasz, holland, amerikai, angol, lengyel, román, japán, francia partnereink vannak.
2011-
Az Infoparkba költöztünk sok más IT cég mellé: itt az IBM, a Magyar Telekom, Lufthansa Systems és még sokan mások. Ez csak a központi irodánk, kollégáink valójában az országban és az ország határain túl sokfelé szétszórva dolgoznak, Biatorbágytól Ceglédbercelen át Újvidéken, Beregszászban. Üzemeltetünk londoni, bécsi, amerikai, német szervereket is.
2014-
Az első máltai megbízásunkat is elnyertük és teljesítettük: Certified Ethical Hacker szakemberünk feladata egy behatolási teszt (penetration test) volt. E munka célja az volt, hogy egy cég dolgozóinak számítógépeiről és szerveriről való adatlopás lehetőségét keressük meg, mutassuk ki a sérülékenységeket. Ez az ottani rendszergazdák idejébe és kompetenciáiba nyilván nem tartozott bele.
2015-
Folyamatosan bővül a csapatunk, és más IT cégekkel partnerkapcsolatokat építünk ki, hogy közösen hatékonyabban, gazdaságosabban, több szakmai területre kiterjedően szolgáljuk ki az ügyfeleink igényeit.
2016-
Beszerzési közösséget hoztunk létre három konkurens IT céggel, így ügyfeleinknek alacsonyabb árakat tudunk biztosítani.
2017-
Kiemelten foglalkozunk VMware és Microsoft Azure megoldásokkal. Ebben az évben sok ügyfelünk költözik felhőbe, elsősorban az Office 365-öt veszik igénybe, de megindult a levelezésen kívüli szerver szolgáltatások migrációja is. Saját belső rendszereink is változás alatt állnak: kereskedelmi és pénzügyi folyamatokainkat az Odoo ERP fedi le január óta, február óta az e-számlázás is az Odoo-n keresztül zajlik, és terveink szerint a könyvelés is hamarosan átkerül ebbe a rendszerbe.
2018-
A DOCCA-n belül létrejött egy erős Google Workspace (korábbi nevén: Google Suite) irányzat is, és pár szakemberünk rutinosan viszi a Google Cloud Platfom (GCP) szerver migrációkat is.
2018. június
A csapatunk Magyarországon harmadikként Google Cloud Partner cég lett.
2019-
Ez az év az információbiztonságról szól. Az idei első vezető reggelinek is ez volt a témája (ezek workshop szerű találkozók az ügyfeleink és az adott téma kapcsán meghívott szakértők között), és jelenleg úgy tűnik, hogy a folytatást is a zsarolóvírusok elleni óvintézkedések és a GDPR utórezgései fogják meghatározni. Emellett az ügyfeleink számára közvetlen hozzáférést fogunk biztosítani a három nagy magyarországi IT disztribútor egyikéhez, így tovább csökkentjük az ügyfeleink beszerzési ráfordításait.
2020. április
ISO27001 minősítést szereztünk. A célunk, hogy az általunk kezelt információik érzékeny részén semmilyen adatszivárgás, illetéktelen módosítás és adatvesztés ne történhessen. E nemzetközileg elismert tanúsítvány birtokában bátran kijelenthetjük, hogy az adatbiztonság folyamatos fenntartása számunkra kiemelten fontos feladat, és törekszünk arra, hogy követve a technológiai fejlődést és az informatikában történő változásokat, naprakészek és védettek legyünk az aktuális fenyegetésekkel szemben.
2021
Sokan arra számítottunk, hogy a járvány hatására visszaesés jön, de ellenkezőleg: a 2021-es év kihívása egyelőre a növekvő igényeknek való megfelelés.
A növekedés mellett azonban igyekszünk megőrizni a személyességet, és az ügyfeleink visszajelzései alapján azt reméljük, hogy sikerült is. A megoldásunk, hogy egyrészt igyekszünk hétköznapi értelemben normális, jól kommunikáló embereket találni a csapatunkba, – másrészt minden ügyfelünknek kijelölt kapcsolattartó kollégát biztosítunk, aki napi szinten ismeri a problémákat, folyamatos odafigyelést biztosít, helyismerettel rendelkezik, és így gyors segítséget tud garantálni.
Üdvözlettel,
Török Ákos és a DOIT.HU csapata
Köszönetnyilvánítás
Cégünk és csapatunk hálával tartozik több nyílt forráskódú közösségnek, akik a munkájának gyümölcseit élvezzük. Főbb eszközeinket nekik köszönhetjük:
- Best Practical (USA) és az RT fejlesztő közösség, (alapító: Jesse Vincent)
- Canonical Ltd. és az Ubuntu fejlesztői közösség (alapító: Mark Shuttleworth)
- a Linux és a GNU projekt fejlesztői és anyagi támogatói (főbb támogatók: Intel, Red Hat, Linaro, Samsung, IBM, SUSE, Texas Instruments, Vision Engraving Systems, Google, Renesas)
Átfogó kép a szolgáltatás hétköznapjairól: hogyan szolgáltatunk Önöknek rendszergazda szolgáltató cégként?
Két fő módszer szerint dolgozunk: DevOps és ITIL. A DevOps a ritkábban felmerülő igény – csak a fejlesztőcég ügyfeleinket érinti. A többi esetben az ITIL nevű (https://en.wikipedia.org/wiki/ITIL) módszertanon alapul a szolgáltatásunk. Az ITIL utolsó két verziójából alkalmazzuk az adott megrendelő kapcsán a célszerű elemeket. Minden helyzetben megmaradnak az alábbi főbb jellemzők:
- Személyes kapcsolattartó: ez 1(+1) fő: a fő kapcsolattartó és a helyettese, aki pl. betegség idején helyettesíti az elsődleges kapcslattartót.
- A megrendelő eszközparkjához illeszkedő tapasztalatú szakemberekből összeállított cél-csapat.
- A támogatás rétegei: első vonalban a service desk folyamatos elérhetőséggel, és magasan képzett általános tudású IT rendszergazda szakemberekkel. Második és harmadik vonalban pedig specialisták egyre mélyebb kompetenciákkal.
- Ügykezelő (ticketing) rendszer használata. Célja: a feladatok és határidők pontos követése, betartása ügykezelő rendszer segítségével.
A DOIT-on belül belső szakember-csoport az Önök kiszolgálására
Minden ügyfelünk számára – legyen az 2-3 fős mikrovállalkozás vagy 90 milliárd forgalmú cég – egy testreszabott szakember csoportot állítunk össze a DOIT-on belül, akikkel Önök napi kapcsolatban lesznek. A csoport úgy áll össze, hogy tagjai az Önök informatikai eszközeihez megfelelő tapasztalatokkal rendelkeznek. Amikor ezt a cikket írom – 2015. júliusában -, a csapatunk kb. 35 fős, és egy-egy új ügyfél esetén egy 4-12 fős csoportot hozunk létre.
A csoport az alábbi rétegekből áll össze:
Ügyfélfelelős: az Önök személyes kapcsolattartója
(ITIL-es elnevezése: IT operations manager) Egy szenior rendszergazda vagy rendszermérnök kolléga személyében egy állandó kapcsolattartót biztosítunk Önöknek, akihez bármikor fordulhatnak, ha a hétköznapi ügyintézéstől eltérő megbeszélnivaló merül fel. Ezen kollégáink számára emberileg is fontos az Önök hosszútávú elégedettsége – ez egy kiválasztási szempont ezen feladatkörre -, és anyagilag is közvetlenül érdekeltek a szolgáltatás minőségében.
A támogatás első vonala a helpdesk csoport: távsegítség perceken belül
(ITIL: service desk/1st line/Tier1/Level1 support.) Ők a rendszergazdai szolgáltatás első vonala a DOIT-nál, feladatuk a hívások fogadása és a problémák mihamarabbi megoldása, valamint azon feladatok továbbadása a második vonalnak, amelyek szerveres vagy más speciális munkálatokat igényelnek, esetleg helyszíni munkavégzés szükséges. Harmadik felek irányában is ők járnak el, például: ha internetszolgáltatás kapcsán kell ügyintézni vagy valamilyen szoftverfrissítés kapcsán a fejlesztőkkel vagy SAP, Navision stb. bevezetőkkel kell felvenni a kapcsolatot.
Második vonal: szakterületi rendszergazdák, IT szakemberek
(ITIL: 2nd line/Tier2/Level2) Itt szakterületi csoportok működnek, pl. Microsoft szerver szakértők, hálózati szakcsoport, IT biztonsági csoport, stb. E csoportokból 2-2 ember eleve delegálva van Önökhöz azonkon a területeken, amelyek Önöknél érintettek, pl. Microsoft szerver van Önöknél, így ezen csoportból két ember naprakészen ismeri az Önök infrastruktúráját, és e kollégák oldják meg a felmerülő problémákat.
Harmadik vonal vonal: specialisták a háttérben
(ITIL: 3rd line/Tier3/Level3) Speciális, nagyon egyedi problémák esetén különleges szakértelemre van szükség. Egyes területeken házon belül vannak is vannak kiemelkedő tudású, szakmai berkekben ismert szakértőink (Linux és Windows szerverek), más témákban a gyártókhoz fordulunk mélyebb problémákkal (egyes routerekek), vagy külsős specialistákat veszünk igénybe (például Oracle adatbázisok kérdései esetén).
A szolgáltatásnak nem csak emberi, hanem technikai hátteret is biztosítunk:
Eszköz leltár távfelügyelettel (monitoring), szolgáltatások katalógusa
A szolgáltatásunk megfelelőségéhez nagyon fontos az, hogy a rendszergazdáink azonnali képet kapjanak az Önök rendszeréről bármilyen kérdés vagy probléma esetén. Ehhez a DOIT.HU akkor, amikor egy új ügyfelet kezd kiszolgálni, egy leltárat készít:
- a fizikai eszközökről,
- a támogatandó szoftverekről,
- a főbb folyamatokról, amiben az informatika részt vesz (például: felhasználó be- és kilépése, új számítógép üzembehelyezése),
- harmadik felekről (pl. az internet eléréshez kötődő szolgáltatóról), hogy gyorsan tudjunk segíteni, ha probléma esetén velük kell felvenni a kapcsolatot.
Ezen leírás naprakészen tartására törekszünk a továbbiakban, ami a fizikai eszközök monitorozásával automatizáltan megvalósul, hiszen így egy felügyeleti rendszer frissíti az eszközök leírását, hiszen egy számítógép memóriabővítése vagy egy új szoftver telepítése automatikusan megjelenik a leltárban.
E leltárban található eszközökhöz csatoljuk a szolgáltatásainkat, így Önök is és mi is pontosan tudjuk, hogy milyen megállapodások vonatkoznak egy-egy eszközre, így a megállapodásokat szem előtt tartva tudunk fókuszáltan szolgláltatni Önöknek, és biztos tudás birtokában tudunk közösen gyors döntéseket hozni arról, ha extra szolgltatásra lenne szükség.
Tudásbázis, üzemeltetési dokumentációk a hatékony rendszergazdai tevékenységhez
A rendszergazdai szolgáltatás garantált működéséhez a megfelelő kompetencián (szakembereken) és egy jó alapleltáron túlmenően alapvető fontosságú az üzemeltetést támogató információk további bővítése, ezek rendezettsége, pontossága, megtalálhatósága. Így a DOIT feladata egy tudásbázis építése is, folyamatos bővítése: ezt már átvételkor elkezdjük, majd a szolgáltatás közben folyamatosan építjük. Ez alapján hatékonyan, gyorsan tudja a feladatokat elvégezni bárki, aki megfelelő kompetenciával rendelkezik az adott szakmai területen.
Teljeskörű ügykezelés és a mögötte lévő ügykezelő-rendszer: riportok, transzparencia, felelősség
A DOIT.HU a feladatait követhetővé teszi az ügyfelei és a csapat tagjai számára is. Az email, a ticketing (hibajegy kezelés), a dokumentum kezelés (scannelt munkalapok, szerződések, stb.) és munkafolyamat kezelés egy rendszerben való – intergrált – megvalósítása biztosítja azt, hogy a DOIT átlátható és hatékony munkát végezzen az Önök számára. Minden feladatról minden pillanatban megállapítható, hogy ki a felelőse, milyen határidővel mit vállaltunk, időszakos riportot tudunk adni automatizáltan a megoldott és futó feladatokról. E rendszer jellegéből adódik, hogy a DOIT-nál a kollégák közötti felelősségi határok pontosak, így a feladatok időben és minőségben megfelelően elvégzettek – ha esetleg nem, akkor a felelősség tiszta és egyértelmű. A DOIT.HU önálló szakemberek kooperációja, szerepkör és kompetencia alapú együttműködés. Ebben a rendszerben a feladatokat a megállapodások, az értékelést az ügyfelek, szolgáltatási mérőszámok adják.
Ha bármilyen kérdése lenne a szolgátatásunkkal kapcsolatban, köszönjük, ha megkeres minket!: rendszergazda-szolgaltatas2@doit.hu