A RankBrain: Mit is jelent számunkra a Google új algoritmusa?

Bár a Google RankBrain kereső algoritmusa már hónapok óta él, a cég csak mostanában erősítette létezését. Lássuk, hogy a rendszergazda vagy a felhasználó mit kell tudjon róla.

Mi a RankBrain?

A RankBrain egy viszonylag új összetevője a Google keresőmotor algoritmusának, amit 2013 óta Kolibrinek hívnak. A RankBrain 2015 elején jött ki és pár hónapja már globálisan is használatban van.

A RankBrain a mesterséges intelligenciáról szól

 

A RankBrain mesterséges intelligenciát (MI) használ. Ha lát egy szót vagy kifejezést, ami nem ismerős számára, megpróbálja kitalálni, hogy milyen hasonló jelentésű szavak vagy kifejezések vannak és az alapján szűri az eredményt. Ez pedig sokkal hatékonyabbá teszi az azelőtt soha nem látott keresési kéréseket.

 

A RankBrain nem helyettesíti a teljes keresési algoritmust

 

A RankBrain a Google kérések nagy hányadát kezeli, de közel sem mindet. Leginkább azokat a releváns webtartalmakat próbálja megkeresni, ahol nem a pontos szavak találhatóak a keresési kérésben, különösen egy long tail típusú kulcsszó keresés vagy egy 3 vagy 4 szónál többől álló kifejezés esetében.

 

RankBrain a Google harmadik legfontosabb jelzőértéke

 

A RankBrain egyike a Google durván 200 keresési jelzőértékének, amik együttesen határozzák meg a kulcsszavakhoz párosított eredményeket és azt is, hogy ezek az eredmények milyen sorrendben jelennek meg.

 

A RankBrain okosabb Google keresést jelenthet

 

A RankBrainnek köszönhetően a Google most már egyéni mondatokat olvas, ahelyett, hogy csak kulcsszavakat figyelne és ebből von le jelentéseket. Például a múltban, a Google a következő kifejezést “Bárki, aki azt gondolja, hogy ez egy jó film, ki kell rúgni” pozitív kritikaként értékelt, mert benne voltak a “jó film” szavak. Most már figyelembe veszi a szövegkörnyezetet is és rájön, hogy ez valójában rossz kritika. Ha arra törekszünk, hogy a lehető legjobb helyre kerüljön az általunk “reklámozott” tartalom az adott kulcszavakkal, akkor meg kell vizsgálnunk, hogy a RankBrain pontosan milyen kapcsolatokat hoz létre és a kapcsolódó kifejezéseket is be kell illesztenünk az adott tartalomba.
Mivel a RankBrain érti és értelmezi a mondatokat, nagyon fontos, hogy a feltett kérdésre válaszoljunk. Például ha azt a kulcsszót olvassuk, hogy “legjobb kenyérpirítók”, érdemes azt úgy értelmezni, hogy “Mik a legjobb kenyérpirítók?”. És ezen kérdés alapos megválaszolása segíthet a RankBrainnek abban, hogy a mi cikkeinket jelölje meg az adott kulcsszavaknak legjobban megfelelő tartalomnak.

 

Ne analizáljuk a RankBraint

 

Összességében a keresőkben elért pozíció sikerének kulcsa nem változott az elmúlt egy hónaphoz képest. A marketingeseknek nem algoritmus optimalizáláson kellene törni a fejüket, hanem inkább az emberekre gondolni, ahogy tették azt az internet létezése előtt. Azaz a weboldalakat úgy kell optimalizálni, hogy technikai oldalról a Google tudja elemezni és indexálni. Aztán pedig hiteles tartalmat publikálni, ami érdekeli a célközönségünket. Az algoritmus, ami emberként gondolkozik, majd gondoskodik a többiről.

 

Forrás: IT News.

További érdekességekért keresse fel rendszergazda blogunkat!