A Microsoft Gmail ellenes hirdetési kampányt indított
A Microsoft elhatárolódott az Advertising Standards Authority (ASA) vádjaitól, miszerint szabálysértést követtek el egy nemrég futott rádiós hirdetési kampányban közöltekkel. Egy kis bulvár informatikusok, rendszergazdák és minden szurkoló számlára.
A hirdetés középpontjában az állt, hogy a Gmail célzottan nézi át a felhasználók személyes levelezését azzal a szándékkal, hogy személyre szabott reklámokkal lássa el őket. A reklámban ezen túl közölték, hogy az Outlook.com ilyet nem tesz. Valamint lehetőséget ad arra, hogy a felhasználók maguk válasszák ki a személyre szabott hirdetéseket.
Az ASA honlapján közöltek szerint a Microsoft félrevezető volt a hallgatókkal szemben, mert azt állította, hogy az Outlook több magánéletet biztosít, mint a Gmail, valamint azt, hogy az Outlook is átnézi az e-maileket.
Védekezésül a Microsoft ragaszkodott ahhoz az álláspontjához, hogy az Outlook-ban küldött/fogadott leveleket csak a vírusok és a spam-ek szempontjából vizsgálják (és ezzel a felhasználók is tisztában vannak), ezért a reklám nem volt megtévesztő a hallgatók számára.