Rendszergazda szolgáltatás
IT üzemeltetési és rendszergazdai szolgáltatásokat nyújtunk.
Önnek is segíthetünk? Tel.: +36704768157
  • Rólunk
  • Áraink
  • Árkalkulátor
  • DevOps
  • Munkatársaink
  • Referenciák
  • IT partnereket keresünk!
  • Kapcsolat
  • Állások
  • Magyar
  • Menu Menu

Tag Archive for: szolgáltatás

Ön itt áll: Kezdőlap1 / Rendszergazda blog2 / szolgáltatás

Bejegyzés

A rendszergazda további felelőssége

2022.09.23./in Informatika hírek: felhő, mobil és minden más/by Kovács Júlia

A rendszergazda információkat gyűjt a felhasználóktól a probléma meghatározása és megoldása, a rendszer hardver- és szoftver hibáinak elhárítása érdekében. 

A rendszergazda felelősséget vállal, hogy az általa kezelt számítógépek teljesítménye és biztonsága alkalmas legyen a felhasználók igényeinek kielégítésére anélkül, hogy túllépné a vállalat költségvetését. Ezen igények kielégítése érdekében hardvereket és szoftvereket vásárolhat, telepíthet vagy frissíthet, rutinszerű automatizálást végezhet, biztonsági irányelveket tarthat fenn, hibaelhárítást végezhet és technikai támogatást nyújthat projektekhez

A cikksorozat első részében megismerkedtünk a rendszergazda alapvető szerepeivel és feladataival, amelyeket most tovább részletezünk, hogy átfogóbb képet kapjuk.

  1. A redundanciák, átállások és helyreállítások tervezése

A rendszergazdáknak aktív, naprakész tervekkel kell rendelkezniük a redundanciákra, a rolloverekre és az incidensek helyreállítására vonatkozóan. A hatékony felügyelet, riasztás és a funkcióközi kommunikáció révén a rendszergazdának gyorsan észlelnie kell a hibákat és orvosolni az informatikai incidenseket.

  1. Biztonság

 A legfontosabb tényező a rendszergazda munkája során a biztonság. Legyen szó akár a felhasználói engedélyekről, akár arról, ahogyan a csapat a dokumentációt vezeti, a rendszergazdáknak minden műveletet biztonságos módon kell végrehajtaniuk. A hálózatok, házirendek és kiszolgálók beállítása során a rendszergazda tudja, hogyan kell mindezt technikailag megalapozott, biztonságos módon elvégezni.

  1. Dokumentáció és futtatási könyvek karbantartása

A rendszergazdák gyakran kapnak feladatot a dokumentáció karbantartására. A CI/CD világában ez ijesztő feladat lehet. A rendszergazdáknak tudniuk kell, hogyan használhatják ki az automatizálást a futtatási könyvek és a dokumentáció pontos és naprakész tartására anélkül, hogy a fejlesztési életciklust lelassítanák.

  1. Incidensek észlelése és orvoslása

A rendszergazdák nem dobhatják össze egyszerűen az informatikai és biztonsági környezetüket. Ezt a láthatóság és a gyorsaság szem előtt tartásával kell felépíteniük.

Hogyan állíthat be egy olyan rendszert, amely lehetővé teszi az incidensek gyors észlelését, reagálását és orvoslását, ha mégis felmerülne egy probléma? Milyen felügyeletet és riasztást kell biztosítani? Mi a kommunikációs stratégia, ha kiesés történik?

A rendszergazdáknak mindezekkel a kérdésekkel tisztában kell lenniük, hogy a lehető legtöbbet hozhassák ki az incidenskezelési gyakorlatukból.

  1. Az incidens utáni felülvizsgálatok elvégzése

Sokszor a rendszergazdák feladata lesz az incidens utáni felülvizsgálatok elvégzése az érintett rendszereikre vonatkozóan.

Mennyi időbe telt a probléma azonosítása? Mennyi időbe telt az incidens tényleges orvoslása? Az incidens utáni felülvizsgálatok folyamatos elvégzése, a többi érintett csapattal való együttműködés és az incidens utáni részletes feljegyzések készítése segíthet az IT és a szoftverfejlesztők kapcsolatának javításában. 

  1. Felkészülés és problémamegoldás

Alapvetően egy jó rendszergazda kiváló problémamegoldó lesz, aki képes megtalálni a módját annak, hogy felkészüljön az ismeretlen helyzetekre. A mai csapatok egyre gyorsabban telepítenek egyre összetettebb architektúrát – ez minden eddiginél bonyolultabbá teszi a rendszergazda munkáját.

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/logo.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/logo.png Kovács Júlia2022-09-23 09:01:582022-10-17 07:30:26A rendszergazda további felelőssége

Könnyítse meg a koncentrálást a Fókuszsegéddel!

2022.05.04./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

Önt is mindig megzavarják a véletlenszerű időközönként felbukkanó értesítések?

A Fókuszsegéd azért van itt, hogy a helyes úton tartsa Önt. Egy egyszerű beállítással elűzheti az értesítéseket, riasztásokat és egyebeket, amelyek akkor zavarják, amikor a pályán kell maradnia.

A Fókuszsegédet a Gépház > Rendszer > Fókuszsegéd menüpontban találja.

A Fókuszsegéd beállítható úgy, hogy bizonyos órákban automatikusan bekapcsoljon, vagy manuálisan is bekapcsolhatja, amikor éppen prezentál vagy megosztja a képernyőjét, hogy megakadályozza az olykor kínosan felbukkanó értesítéseket!

Az értesítések prioritását is testre szabhatja.

A Fókuszsegéd beállításai között, ha a “Csak prioritásosak” lehetőséget választja, akkor az alatta található “Prioritási lista testreszabása” pontban kiválaszthatja azokat a fontos személyeket, sőt alkalmazásokat is, akiktől azonnali értesítéseket szeretne kapni.

Informatikai rendszergazda blog: Fókuszsegéd

Minden más félre lesz téve, hogy Ön az aktuális feladatokra koncentrálhasson.

Tartsa kordában a zavaró tényezőket!

Bővebben itt olvashat róla.

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/logo.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/logo.png Kovács Júlia2022-05-04 12:42:222022-07-28 07:46:59Könnyítse meg a koncentrálást a Fókuszsegéddel!

Ismét egy radikális Gartner jóslat: cloud vagy halál

2019.04.18./in Informatika hírek: felhő, mobil és minden más/by DoIT rendszergazda

A kiszerzevett szolgáltatások világában nagy és a korábbinál gyorsabb ütemű változásokat jósol a Gartner a kutatásai alapján. Read more

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/logo.png 0 0 DoIT rendszergazda https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/logo.png DoIT rendszergazda2019-04-18 12:23:182022-07-14 11:07:52Ismét egy radikális Gartner jóslat: cloud vagy halál
Rendszergazda szolgáltatás: Búcsúzik a Winamp

December 20-án búcsúzik a Winamp

2019.04.18./in Informatika hírek: felhő, mobil és minden más/by DoIT rendszergazda

15 év elteltével, 2013 december 20 után nem lesz elérhető a winamp.com oldal, a hozzá kapcsolódó webes szolgáltatások és maga népszerű médialejátszó sem. 

Read more

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/Time-to-say-goodbye.jpg 450 600 DoIT rendszergazda https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/logo.png DoIT rendszergazda2019-04-18 12:04:042022-10-17 07:53:53December 20-án búcsúzik a Winamp
Rendszerüzemeltetés: Átállás Gmail-ről Outlook-ra

A Microsoft egyszerűsíti a Gmailről való átállást az Outlook.com-ra

2019.04.18./in Informatika hírek: felhő, mobil és minden más/by DoIT rendszergazda

A Microsoft egy új szolgáltatást jelentett be, mely minden eddiginél könnyebbé teszi a Gmail szolgáltatás Outlook.com-ra való migrációs folyamatát.

Read more

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/gmailwiz.jpg 271 560 DoIT rendszergazda https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/logo.png DoIT rendszergazda2019-04-18 11:46:412022-10-17 07:55:17A Microsoft egyszerűsíti a Gmailről való átállást az Outlook.com-ra
Integető láma

Továbbra is elérhető a Winamp

2019.04.18./in Informatika hírek: felhő, mobil és minden más/by DoIT rendszergazda

A december 20-ra tervezett leállást követően is elérhető, letölthető a Winamp.

Read more

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/Lama.jpg 340 600 DoIT rendszergazda https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2019/04/logo.png DoIT rendszergazda2019-04-18 11:35:572022-10-17 07:53:06Továbbra is elérhető a Winamp

Search

Categories

  • Állás
  • Hardver hírek
  • Hogyan kell
  • Informatika hírek: felhő, mobil és minden más
  • IT biztonság – információbiztonság

Friss bejegyzéseink

  • Az ablakok dokkolása Windows 10 és 11 rendszeren2022.12.28. - 15:44
  • Android alkalmazások futtatása a Windows 11-en2022.10.27. - 14:34
  • A rendszergazda további felelőssége2022.09.23. - 09:01
  • A rendszergazda feladatai2022.09.09. - 11:00
  • A Microsoft a Windows 11 egyik új funkcióját a Windows 10-re is átviszi2022.08.08. - 08:39

DoIT a Facebookon

Rendszergazda publikációink

  • Hogyan kell
  • Hardver hírek
  • Ki a rendszergazda?
  • Informatika hírek: felhő, mobil és minden más
IT rendszerüzemeltetés - Partner logók

DoIT a Facebookon is

Címkefelhő

böngésző jelszó instagram okj informatikai rendszerüzemeltető letöltés windows outlook messenger szolgáltatás processzor google chrome office 365 frissítési hiba gmail program windows 7 windows 8 operációs rendszer windows 10 frissítés windows 10 beállítások frissítés Google windows 10 trükk mac os x felhasználó windows 8.1 rendszergazda microsoft Windows 10
Scroll to top

Weboldalunk működtetése során a felhasználói élmény növeléséhez, illetve a jobb kiszolgálás érdekében oldalunk “cookie”-kat (sütiket) használ.

ElfogadomTovábbi információk

Adatvédelmi áttekintés



Süti használat

Ez a webhely cookie-kat használ, hogy javítsa tapasztalatait, miközben navigál a webhelyen. Ezekből a cookie-kból a szükséges cookie tárolódnak böngészőjében, mivel azok alapvető fontosságúak a weboldal funkcióinak működéséhez. Emellett harmadik féltől származó cookie-kat is használunk, amelyek segítenek nekünk elemezni és megérteni, hogyan használja ezt a webhelyet. Ezeket a cookie-kat csak az Ön beleegyezésével tárolja böngészője. Lehetőség van a cookie-k kizárására is. Azonban egyes cookie-król való lemondás hatással lehet a böngészési élményre.

A kapcsolatfelvételi űrlapokban megadott személyes és nem személyes adatokat a https://docca-europe.com/gdpr-es-titoktartasi-nyilatkozatok/ alatt található nyilatkozat szerint kezeljük, mintha ügyfelünk adata lenne. Ha nem születik megállapodás az érdeklődő és a DOCCA között, akkor az utolsó levélváltás után 2 évvel vagy az érdeklődő emailben jelzett törlési kérésre 1 héten
belül töröljük az éles rendszereinkből, egyéb tekintetben az említett GDPR nyilatkozat szerint járunk el. Az adatkezelés jogalapja: üzleti kapcsolatfelvétel során kapott adatok.

Szükséges sütik

A szükséges cookie-k elengedhetetlenek ahhoz, hogy a weboldal megfelelően működjön. Ez a kategória csak olyan cookie-kat tartalmaz, amelyek biztosítják a weboldal alapvető és biztonsági funkcióit. Ezek a cookie-k nem tárolnak személyes adatokat.

Nem szükséges sütik

Ide tartoznak azok a cookie-k, amelyek nem feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy a weboldal működjön, és kifejezetten a felhasználói személyes adatok összegyűjtésére szolgálnak elemzéssel, hirdetésekkel, más beágyazott tartalmak segítségével. A cookie-k webhelyén történő futtatása előtt kötelező a felhasználó hozzájárulása.

Sütik elfogadásaElutasítás