Rendszergazda szolgáltatás
  • Főoldal
  • Rólunk
    • Munkatársaink
    • Történetünk
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • Menu Menu

Iktatási modul

2023.10.20./in Ügykezelő/by docca

A DOX iktatási modulja a papíralapú dokumentumok digitalizálásának hatékony eszköze. A modul segítségével a dokumentumok vonalkódokkal azonosíthatóak, így automatikusan a megfelelő polcokra kerülnek. Az általunk megadott címkék, és a dokumentum kiemelt fontos adatai (metaadatok) segítségével tovább finomítható az azonosításuk, és a DOX-ban már megszokott automatizmusokat is köthetünk hozzájuk. A digitalizált dokumentumok könnyen kereshetők, így az adminisztrációs teher csökken, a munkafolyamatok pedig hatékonyabbá válnak.


A papíralapú dokumentumok digitalizálása több előnnyel járhat. Könnyebb visszakeresni őket, alacsonyabb a tárolási költség, és a hozzáférhetőség is jobban korlátozható és szabályozható. A DOX iktatás modul egy olyan rendszer, ami ezt a folyamatot hatékonyabbá, rendezettebbé és átláthatóbbá teszi. 



Minden vállalkozásban keletkeznek papíralapú dokumentumok, legyen szó számlákról, levelekről, szerződésekről vagy akár munkalapokról. Ezeket a dokumentumokat gyakran nehéz nyomon követni és rendezetten tárolni.

Az iktatás modul lehetővé teszi, hogy ezeket a dokumentumokat kategóriákba rendezzük. A kategóriákhoz külön vonalkód tartomány tartozik, így könnyen azonosíthatóvá válik minden dokumentum típus.

Minden egyes dokumentumra egy vonalkódot ragasztunk, ami egyértelműen azonosítja azt. (A több oldalas dokumentumoknál elég az első oldalra.) Ezen felül a modul matricás vonalkód nyomtatási lehetőséget is kínál, és számolja, hogy hol tart az adott tartományban a kinyomtatott vonalkód sorozat, így elkerülhetőek a duplikátumok.

A papíralapú dokumentumok scennelése után, – legyen szó akár tömeges beolvasásról- a dokumentumok többféleképpen is eljuttathatóak a DOX szerverére (emailben küldés, fájlszerverre feltöltés, stb.).

Az iktató modul képes automatikusan kategorizálni a beérkező dokumentumokat. A vonalkódok segítségével a rendszer pontosan tudja, melyik dokumentum melyik kategóriába tartozik és melyik polcra kell helyeznie azt.

A rendszeren belül a dokumentumokat további metaadatokkal láthatjuk el. Ezek a metaadatok különbözőek lehetnek dokumentum típusonként, ami további specifikációt és rendezettséget hoz a rendszerbe (például: Számláknál nettó, bruttó, fizetési határidő, stb. Szerződésnél cégnév, aláírás dátuma, stb.). Ráadásul ezekhez a metaadatokhoz különböző automatizált folyamatok is köthetők, mint például a határidő figyelmeztetés.

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 docca https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png docca2023-10-20 10:18:412023-11-15 08:14:56Iktatási modul

Új és hasznos billentyűparancsok a Windows 10 és 11-ben

2023.09.26./in Hogyan kell/by docca

A gyorsbillentyűk rendkívül hasznos eszközök a Windows operációs rendszereken belül. Ezek olyan kombinációk vagy egyszerű billentyűleütések, amelyek segítségével könnyedén elérhetjük és vezérelhetjük a különböző rendszerfunkciókat és alkalmazásokat. A gyorsbillentyűk célja az idő megtakarítása és a hatékonyság növelése.

A Windows operációs rendszer számos beépített gyorsbillentyűt kínál, amelyek közül néhány alapvető funkciókat, például a fájlok másolását (Ctrl + C) és beillesztését (Ctrl + V), az ablakok közötti váltást (Windows + Tab), valamint a rendszer beállításainak gyors elérését teszi lehetővé (Windows + A). Emellett a legtöbb alkalmazás saját egyedi gyorsbillentyűkkel rendelkezik, amelyek segítenek az adott program hatékonyabb használatában.

A windows most új kombinációkat adott hozzá a rendszerhez.  

A Microsoft weboldalán egy részletes lista található, amely tartalmazza ezeket a kombinációkat. Például a „Windows+I” gombok lenyomásával elérhető a Gépház, vagy a ”“Windows+E” a Fájlkezelő. A HDR mód be- és kikapcsolását a “Windows+Alt+B” kombináció lenyomásával végezhetjük el.

A fent említett listából hiányzik néhány további kombináció, amelyek most kerültek napvilágra:

  • Ctrl +  Shift + Alt + Win + L a Microsoft közösségi oldalát, a LinkedIn-t nyitja 
  • Ctrl +  Shift + Alt + Win + T a Teams alkalmazását indítja el,
  • Ctrl +  Shift + Alt + Win + W hasonló módon az alábbi a Word alkalmazást
  • Ctrl +  Shift + Alt + Win + X kombináció pedig az Excelt. 

Érdekes módon a Microsoft eddig nem tett hivatalos említést ezekről a kombinációkról a dokumentációban, ennek ellenére a kombinációk a Windows 10 és Windows 11 rendszerekben is elérhetőek.

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 docca https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png docca2023-09-26 08:03:382023-09-26 08:03:38Új és hasznos billentyűparancsok a Windows 10 és 11-ben

A Microsoft Teams legújabb fejlesztése: Hívások delegálása

2023.07.24./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

A Microsoft  legújabb fejlesztése során kiválaszthat egy “delegált” kollégát, aki válaszol a hívásaira a Microsoft Teamsben. 

A vállalat kiemelte a delegálás néhány kulcsfontosságú jellemzőjét:

  • könnyű váltás a különböző telefonvonalak között,
  • aktív hívásokhoz való csatlakozás a delegálók és a delegáltak számára,
  • a hívás folytatására és az aktív híváshoz való csatlakozásra vonatkozó jogosultságok ellenőrzése,
  • híváslisták megtekintése a delegátorok és a delegáltak számára a kezdeményezett vagy fogadott hívásokról.

Ez különösen akkor hasznos, ha szabadságon van, és szeretné, ha valamelyik kollégája válaszolna a hívásokra.

A következő lépések segítségével adhat hozzá egy meghatalmazottat, aki válaszol vagy hívásokat kezdeményez az ön nevében a Microsoft Teamsben:

    1. Kattintson a Teams-en belül, a profilképe melletti  …-ra (beállítások).
    2. Válassza a Beállítások > Általános,
    3. Majd a Meghatalmazás területen válassza a Meghatalmazottak kezelése lehetőséget.
    4. Ezen belül az Ön meghatalmazottai lehetőséget, és írja be a személy nevét.
    5. Meghatalmazott hozzáadásakor megjelenik néhány engedélybeállítás. Amellett, hogy lehetővé teszi az új meghatalmazott számára a hívások kezdeményezését és fogadását az Ön nevében, engedélyezheti számukra a hívási és meghatalmazotti beállítások módosítását is. Jelölje be a nekik adni kívánt engedélyeket, és kattintson a Hozzáadás gombra.

Fontos! Ezek után lépjen a Beállítások > Hívásfogadási szabályok területen válassza a Hívások átirányítása lehetőséget.

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2023-07-24 11:25:202023-07-24 11:26:46A Microsoft Teams legújabb fejlesztése: Hívások delegálása

Vége a Windows 10-nek? – az utolsó verzió

2023.06.01./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

A Microsoft bejelentette, hogy nem tervezi a Windows 10 további új verzióinak kiadását. A jelenlegi 22H2-es verzió lesz az utolsó, mielőtt az operációs rendszer 2025 októberében elérné a támogatás végét. Ez azt jelenti, hogy idén ősszel nem lesz 23H2-es verziószámú kiadás a Windows 10-ből, de az operációs rendszer továbbra is havi rendszerességgel kap biztonsági frissítéseket. 

A Windows 10 2015 óta van forgalomban, és a havi rendszerességű biztonsági frissítések mellett folyamatosan „új verziókat” kapott. Egy időben a Microsoft évente két új Windows 10 verziót is szállított, mielőtt visszaálltak az évi egy verzió kiadására. 

A Windows 11 megjelenése óta a Windows 10 verzió frissítései kevésbé számottevőek már. A 22H2-es verziószámú kiadása például új funkciót nem, csak javításokat kínál.

A jövőben a Windows 10 22H2-es verziója továbbra is havonta frissül biztonsági frissítésekkel és hibajavításokkal a Windows 10 támogatásának végéig, amely jelenleg valamivel több mint két év múlva lesz esedékes és 2025. október 14-re van kitűzve. 

Ezt követően a felhasználókat arra ösztönzik majd, hogy frissítsenek a Windows egy újabb verziójára, ami addigra valószínűleg a Windows 11 vagy akár a Windows 12 lesz. 

 

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2023-06-01 09:24:342023-06-01 09:24:34Vége a Windows 10-nek? – az utolsó verzió

A Microsoft január 31-el leállította a Windows 10 licencek értékesítését

2023.02.13./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

A 2015-ös debütálás óta, már több mint 7 éve a Microsoft Windows 10 operációs rendszer felhasználók millióit szolgálta. A technológiai óriás azóta átadta a stafétabotot az utódnak, a Windows 11-nek. Bár több, mint egy évvel ezelőtt jelent meg, a Windows 11 még mindig nem tudott jelentős csorbát ejteni a piacon. A Microsoft leállította a Windows 10 licencek kiadását, ami még több felhasználót kényszeríthet a Windows 11-re.

Azonban mindez nem jelenti azt, hogy a Windows 10 támogatása azonnal megszűnik – a vállalat ugyanis egyértelműen kijelenti, hogy még jóval 2025-ben is folytatja a létfontosságú biztonsági frissítések terjesztését. Az operációs rendszer valószínűleg nem is fog eltűnni a piacról a határnapot követően, mivel valószínű, hogy a Windows 10 licenckulcsok és az operációs rendszer ezen verzióját előre telepített PC-k még egy ideig elérhetőek lesznek.

Hogyan frissíthet a Windows 11-re?

Sajnos nem minden számítógépen futtatható a Windows 11, és ha nem tudja, hogy a sajátja támogatja-e, akkor a Windows 11 telepítési segéd a legjobb eszköz ennek ellenőrzésére. A szoftvert erről a linkről szerezheti be. Nyissa meg az oldalt, és kattintson a Windows 11 telepítési segéd szakasz alatt a „Letöltés most” gombra, majd futtassa a letöltött fájlt.

Ha a számítógép támogatja a Windows 11-et, akkor a rendszer frissül. A folyamat végeztével újra kell indítania a számítógépét. A folyamat megkezdése előtt mindenképpen készítsen biztonsági másolatot a fájlokról! 

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2023-02-13 13:44:222023-02-13 13:44:22A Microsoft január 31-el leállította a Windows 10 licencek értékesítését

Az ablakok dokkolása Windows 10 és 11 rendszeren

2022.12.28./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

A Windows 10 és 11 rendszerben is elérhető a Dokkoló asszisztens, mely segít hatékonyabban elosztani a képernyő területét, javítva ezzel a produktivitást. Ezzel a funkcióval gyorsan és tökéletesen az oldalakhoz vagy a sarokhoz illeszthetőek az ablak az egér, a billentyűzet használatával anélkül, hogy kézzel kellene átméretezni és pozícionálni őket.

A legegyszerűbb módszer, ha egérrel kiválasztjuk a dokkolni kívánt ablakot, majd a képernyő szélére húzzuk. Tagolás jelzi, hogy az ablak hová kerül, amikor elengedjük.

Amennyiben billentyűzetet szeretnénk használni, úgy nincs más dolgunk, mint kijelölni ablakot, és a Windows Billentyű + Balra nyíl vagy a Windows Billentyű + Jobbra nyíl billentyűkombinációk segítségével az ablaknak a képernyő kívánt oldalára való illesztése megtörténik.
Ez működik a Windows billentyű + Fel nyíl vagy a Windows Billentyű + Le nyíl billentyűkombinációval is, ezzel a kívánt  sarokba helyezhető az ablak.

A Dokkoló segéd akkor jelenik meg, ha már dokkoltunk egy ablakot, de még sok szabad hely maradt a képernyőn. Minden további megnyitott ablak ezen a területen fog megjelenni miniatűrként.

Windows 11 rendszerben az Illesztési segéd megnyitásához kattintsunk a megnyitni kívánt ablak miniatűrjére. Két egymás mellett megjelenített ablak úgy méretezhető át egyszerre, ha kijelöljük és elhúzzuk a választóvonalat. Ha átméretezzük az ablakot az egyik oldalon a kívánt méretre, majd elengedjük az egérgombot, a másik oldalon lévő ablak automatikusan átméretezi magát, hogy illeszkedjen az elsőhöz. Így nem marad üres terület a képernyőn.

A képernyőterület és a hatékonyság optimalizálásához vigyük az egérmutatót egy ablak teljes méretű gombjára, vagy jelöljünk ki egy ablakot, és nyomjuk le a Win+Z billentyűkombinációt, majd válasszunk egy illesztési elrendezést.

Az ablakok dokkolásáról bővebben itt és itt.

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2022-12-28 15:44:412022-12-28 15:44:41Az ablakok dokkolása Windows 10 és 11 rendszeren

Android alkalmazások futtatása a Windows 11-en

2022.10.27./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

A Windows 11 21H2 vagy újabb verziójával lehetővé válik az Android-alkalmazások natív futtatása számítógépen. Az Android-alkalmazások Windows 11-en történő futtatása javítja az általános élményt és lehetőséget ad a felhasználóknak arra, hogy mobilalkalmazásaikat vagy játékaikat zökkenőmentesen használhassák az asztali számítógépen. 

Az Android áruházban számos munka- és hatékonyságnövelő alkalmazás közül választhatunk, amelyek komoly feladatokra használhatóak. 

Az Android- alkalmazások indítása a szokásosnál tovább tarthatnak jelenleg a Windowson. A Microsoft tisztában van a lehetséges teljesítmény problémákkal, és az Android-alkalmazások teljesítményének, megbízhatóságának és biztonságának javítása érdekében a “Windows Subsystem for Android” új (2208.40000.4.0) verzióján dolgoznak.

Fontos, hogy a WSA hivatalosan az Egyesült Államokban és Japánban érhető el. Ha most azonnal le szeretné tölteni a frissítést, csatlakozzon a Release Preview Channelhez, és állítsa át a lokációt az Egyesült Államokra.

A frissítés letöltése után visszaválthat a helyi régióra. Érdemes megjegyezni, hogy a WSA még mindig fejlesztés alatt áll, és valószínűleg néhány hónapon belül stabilabbá válik.

Aki nem tudná, nem ez az első alkalom, hogy a technológiai óriás megpróbálja áthidalni az Android OS és a Windows közötti szakadékot. Még a Windows Phone-ok idején a Microsoftnak sikerült az Android alkalmazásokat Windows Phone-ra portolnia az „Astoria” híd projektjén keresztül.

A WSA-hoz hasonlóan az Astoria Android projekt is elég jól működött, de a vállalat később félretette az ötletet, mivel az lassította volna a Microsoft saját Universal Windows Platformjának (UWP) előretörését.

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2022-10-27 14:34:142022-10-27 14:34:49Android alkalmazások futtatása a Windows 11-en

A rendszergazda további felelőssége

2022.09.23./in Informatika hírek: felhő, mobil és minden más/by Kovács Júlia

A rendszergazda információkat gyűjt a felhasználóktól a probléma meghatározása és megoldása, a rendszer hardver- és szoftver hibáinak elhárítása érdekében. 

A rendszergazda felelősséget vállal, hogy az általa kezelt számítógépek teljesítménye és biztonsága alkalmas legyen a felhasználók igényeinek kielégítésére anélkül, hogy túllépné a vállalat költségvetését. Ezen igények kielégítése érdekében hardvereket és szoftvereket vásárolhat, telepíthet vagy frissíthet, rutinszerű automatizálást végezhet, biztonsági irányelveket tarthat fenn, hibaelhárítást végezhet és technikai támogatást nyújthat projektekhez

A cikksorozat első részében megismerkedtünk a rendszergazda alapvető szerepeivel és feladataival, amelyeket most tovább részletezünk, hogy átfogóbb képet kapjuk.

  1. A redundanciák, átállások és helyreállítások tervezése

A rendszergazdáknak aktív, naprakész tervekkel kell rendelkezniük a redundanciákra, a rolloverekre és az incidensek helyreállítására vonatkozóan. A hatékony felügyelet, riasztás és a funkcióközi kommunikáció révén a rendszergazdának gyorsan észlelnie kell a hibákat és orvosolni az informatikai incidenseket.

(amennyiben nem vagyunk biztosak IT szakemberként abban, hogy a kommunikációnk megfelelő lenne-e, érdemes lehet egy karrier coach szakemberhez elmenni, aki segíteni fog tudni nekünk abban, hogy a beszédstílusunk tökéletessé váljon.)

  1. Biztonság

 A legfontosabb tényező a rendszergazda munkája során a biztonság. Legyen szó akár a felhasználói engedélyekről, akár arról, ahogyan a csapat a dokumentációt vezeti, a rendszergazdáknak minden műveletet biztonságos módon kell végrehajtaniuk. A hálózatok, házirendek és kiszolgálók beállítása során a rendszergazda tudja, hogyan kell mindezt technikailag megalapozott, biztonságos módon elvégezni.

  1. Dokumentáció és futtatási könyvek karbantartása

A rendszergazdák gyakran kapnak feladatot a dokumentáció karbantartására. A CI/CD világában ez ijesztő feladat lehet. A rendszergazdáknak tudniuk kell, hogyan használhatják ki az automatizálást a futtatási könyvek és a dokumentáció pontos és naprakész tartására anélkül, hogy a fejlesztési életciklust lelassítanák.

  1. Incidensek észlelése és orvoslása

A rendszergazdák nem dobhatják össze egyszerűen az informatikai és biztonsági környezetüket. Ezt a láthatóság és a gyorsaság szem előtt tartásával kell felépíteniük.

Hogyan állíthat be egy olyan rendszert, amely lehetővé teszi az incidensek gyors észlelését, reagálását és orvoslását, ha mégis felmerülne egy probléma? Milyen felügyeletet és riasztást kell biztosítani? Mi a kommunikációs stratégia, ha kiesés történik?

A rendszergazdáknak mindezekkel a kérdésekkel tisztában kell lenniük, hogy a lehető legtöbbet hozhassák ki az incidenskezelési gyakorlatukból.

  1. Az incidens utáni felülvizsgálatok elvégzése

Sokszor a rendszergazdák feladata lesz az incidens utáni felülvizsgálatok elvégzése az érintett rendszereikre vonatkozóan.

Mennyi időbe telt a probléma azonosítása? Mennyi időbe telt az incidens tényleges orvoslása? Az incidens utáni felülvizsgálatok folyamatos elvégzése, a többi érintett csapattal való együttműködés és az incidens utáni részletes feljegyzések készítése segíthet az IT és a szoftverfejlesztők kapcsolatának javításában. 

  1. Felkészülés és problémamegoldás

Alapvetően egy jó rendszergazda kiváló problémamegoldó lesz, aki képes megtalálni a módját annak, hogy felkészüljön az ismeretlen helyzetekre. A mai csapatok egyre gyorsabban telepítenek egyre összetettebb architektúrát – ez minden eddiginél bonyolultabbá teszi a rendszergazda munkáját.

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2022-09-23 09:01:582023-11-01 00:13:25A rendszergazda további felelőssége

A rendszergazda feladatai

2022.09.09./in Informatika hírek: felhő, mobil és minden más/by Kovács Júlia

A rendszergazdák évtizedek óta nagyrészt a háttérben dolgoznak, hogy fenntartsák a legfontosabb IT-szolgáltatások elérhetőségét és üzemidejét. 

Az informatikai rendszerüzemeltető feladata általában a szerverek, hálózatok és egyéb számítógépes rendszerek telepítése, karbantartása, konfigurálása és javítása. Mivel ez a szerepkör az elmúlt évtizedben oly sokat változott, ezért összeállítottuk néhány pontban ezt a rövid útmutatót a rendszergazdai feladatokról (a teljesség igénye nélkül).

A rendszergazda alapvető szerepei és feladatai

  • Ki is az IT rendszergazda?

A rendszergazda a teljes technológiai és IT részleg karbantartója. A technológiai iparágban ez azt jelenti, hogy szó szerint az egész vállalkozást fenntartó rendszert tartja karban.

Egy szerverleállás termelékenység- és bevételkiesést okozhat, valamint a leállási időből adódó komoly költségeket jelent. A rendszergazdáknak tehát mindenekelőtt hatékony problémamegoldóknak kell lenniük. Számos operációs rendszert, hálózati konfigurációt és biztonsági problémát kell szem előtt tartaniuk – a hatékony rendszergazda mindig új dolgokat tanul és szorosan együttműködik a fejlesztői csapattal.

  • Rendszergazda felelősségi körök

Ahhoz, hogy még jobban átláthassuk, milyen készségekkel és technológiákkal kell tisztában lennie egy rendszergazdának, nézzünk meg néhány gyakori feladatkört:

  1. Monitoring és riasztás

A rendszergazdai szolgáltatás részeként felelős az alkalmazások és az infrastruktúra monitorozásáért és riasztásáért. 

Az incidensek észlelése érdekében monitorozza az alap szerver paramétereket:

  • Gazdagép státusza
  • Gazdagép üzemideje
  • Processzorhasználat, kernel és felhasználói idő
  • Memória mennyisége és szabad memória mennyisége
  • Disk queue lenght, (olvasás, írás)
  • Fájlok olvasási/ írási sebessége
  • Szabad terület a köteteken
  • Futó folyamatok száma
  • DHCP szerver szerviz státusz
  • Raid és disk állapot, amennyiben van elérhető dokumentált lekérdezési forma (cli, agent…)
  • Zabbix monitorozó agent verzió

Illetve opcionálisan a szerver karbantartás részeként a szoftvereket és szolgáltatásokat:

  • MS Internet Information Server (több paraméter, a konkrét paraméterek verzió függőek)
  • MS Exchange Server (több paraméter, a konkrét paraméterek verzió függőek)
  • MS SQL Server (több paraméter, a konkrét paraméterek verzió függőek)
  • FileZilla FTP szerver állapot

Emellett figyeli az olyan hardver állapotokat, mint például: 

  • Általános rendszerállapot
  • Hőmérsékletek (processzor, rendszer, memória…)
  • Raid controller, logikai és fizikai lemezek állapota
  • Tápegységes és tápellátás állapota
  • Ventilátorok állapota
  • Hálózati kapcsolatok állapota
  1. A felhasználói jogosultságok és adminisztráció kezelése

A rendszergazdák általában az összes alkalmazás és szolgáltatás felhasználói jogosultságaiért és adminisztrációjáért felelősek. A rendszergazdák ki tudják osztani a felhasználói szerepköröket, és kezelhetik a szervezet teljes IT-csomagját, így mindenki számára biztonságos módon biztosítva a szükséges hozzáférést bizonyos alkalmazásokhoz és szolgáltatásokhoz.

  1. SSO és jelszavak kezelése

A rendszergazda szolgáltatásba beletartozik a jelszavak és az egyszeri bejelentkezési (SSO) irányelvek és gyakorlatok kezelése az egész vállalaton belül. Ők képesek a jelszavak visszaállítására, és a biztonsági követelmények mindenhol történő betartásának biztosítására.

SSO és/vagy kétfaktoros hitelesítés használata esetén a rendszergazda feladata ezen eszközök kezelése és az alkalmazottak segítése abban, hogy szükség esetén hozzáférjenek a rendszerekhez.

  1. A fájlok kezelése

Az adatok szervezésének és konzisztenciájának biztosítása érdekében a rendszeradmin általában irányelveket és eljárásokat helyez el a fájlok szervezeten belüli szervezése és megosztása körül. A rendszergazda legtöbb más feladatával együtt ez is a külső támadások elleni biztonságot, valamint a fájlok megfelelő, könnyű elérhetőségét hivatott biztosítani az alkalmazottak számára.

  1. Rendszerhasználati irányelvek és eljárások meghatározása

Nagyon általános szinten a rendszergazdának meg kell határoznia a szervezet rendszerein belüli munkavégzés legjobb gyakorlatait. Ez a saját fejlesztésű szoftverektől kezdve a különböző, harmadik féltől származó informatikai alkalmazásokig és szolgáltatásokig mindent magában foglal.

Azzal, hogy az IT rendszergazdák oktatják a dolgozókat arra, hogyan használják a rendszereket biztonságos és produktív módon, képesek teljesen megváltoztatni a szervezeten belüli munkavégzés módját.

  1. Szoftverek telepítése és karbantartása

Az informatikai rendszerüzemeltető feladata, hogy szabályzatokat és eljárásokat vezessen be a szoftverek telepítése és frissítése érdekében. Ha az új frissítésekkel vagy a rendszerek új verziói közötti kölcsönös függőségekkel kapcsolatban hibák merülnek fel, a rendszergazdának képesnek kell lennie arra, hogy ezeket a problémákat észlelje és kijavítsa.

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2022-09-09 11:00:032022-09-09 11:01:38A rendszergazda feladatai

A Microsoft a Windows 11 egyik új funkcióját a Windows 10-re is átviszi

2022.08.08./in Hogyan kell/by Kovács Júlia

A Microsoft a Windows 11 új nyomtatási funkcióját áthozza a Windows 10-re, mivel továbbra is teljes mértékben elkötelezett a régi operációs rendszer mellett.

A Microsoft azt tervezi, hogy a Windows 11 funkciókhoz hasonlókat hoz a Windows 10-re, hogy megkönnyítse a migrációt. Azzal, hogy a Microsoft néhány új funkciót ad a Windows 10-hez, beváltja ígéretét, miszerint a “Windows 11 és Windows 10 használatának élménye” 2025-ig konzisztens marad.

A Windows 10 új nyomtatási funkciója elérhetővé teszi a PIN-kód hozzáadásának lehetőségét a nyomtatási feladathoz. Ha egy nyomtatási feladathoz PIN-kódot adunk hozzá, a nyomtatási feladat addig nem kerül nyomtatásra, amíg a nyomtatón meg nem adjuk ugyanazt a kódot. Ez az egyik új módszer a duplikált/hibás nyomtatások elkerülésére.

A Microsoft szerint a PIN integráció csökkentheti a papír- és tinta pazarlást. Ugyanakkor némi adatvédelmet és nagyobb biztonságot is nyújt a felhasználóknak, különösen egynél több nyomtatóval rendelkező környezetben.

A vállalati ügyfelek számára a Microsoft a Windows 10-et kiegészíti a Print Support App (PSA) platform támogatásával is. Ez lehetővé tesz a vállalatok számára új funkciók és nyomtatási munkafolyamatok létrehozását anélkül, hogy új illesztőprogramot telepítenének.

A Windows 11 új nyomtatási funkciója a KB5014666 csomaggal érkezik a Windows 10-re.

 

https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png 0 0 Kovács Júlia https://www.doit.hu/rendszergazda/wp-content/uploads/2023/10/doit-logo-v4.png Kovács Júlia2022-08-08 08:39:452022-08-08 08:39:45A Microsoft a Windows 11 egyik új funkcióját a Windows 10-re is átviszi
Oldal 2 tól 32‹1234›»

Search

Categories

  • Hardver hírek
  • Hogyan kell
  • Informatika hírek: felhő, mobil és minden más
  • IT biztonság – információbiztonság
  • Ügykezelő

Friss bejegyzéseink

  • Hogyan kell használni a Microsoft Edge új PDF olvasó funkcióit?2024.10.07. - 14:00
  • Egy ablak, több fül: Hatékonyabb munka a windows intézővel!2024.09.02. - 13:51
  • Mik azok a Windows Widgetek (vezérlők)?2024.06.28. - 08:46
  • Miről ismerhetjük fel a jó rendszergazda szakembert?2023.10.21. - 01:26
  • Anyagnyilvántartási modul2023.10.20. - 12:30

DoIT a Facebookon

Értékesítés/kapcsolatfelvétel: +36 20 4245071

rendszergazda-szolgaltatas2@doit.hu

Siti Marianna
Értékesítési manager

doit
  • Link to Facebook
  • Link to LinkedIn

Adatkezelési nyilatkozat

Scroll to top