A lehetséges együttműködésről

A lehetséges együttműködésről

Partnereket keresünk!

Üzleti partnerségre törekszünk az IT területen tevékenykedő csapatokkal: legyenek azok konkurens cégek, belső IT szervezetek, vagy önálló IT üzemeltetők. Célunk az együttműködés lehetőségeinek feltárása, mivel valószínűleg hasonló feladatokat látunk el. Ha megtaláljuk a megosztható terheket vagy a jobb kihasználtságot, az ügyfeleink előnyére csökkenthetjük a költségeket, miközben egyikünk sem szenved hátrányt.

Ha van saját ügyfeleid, de fontolóra veszed, hogy felhagyj az IT infrastruktúra üzemeltetési szolgáltatásokkal, mi készek vagyunk az ügyfeleid átvételére, és anyagi ellentételezést is nyújtunk. Ez lehet egyszeri díj vagy hosszabb távú részesedés.

Ha IT szakemberként nyitott vagy az együttműködésre, vedd fel velünk a kapcsolatot az hr@rt.docca.hu e-mail címen. Ha cégként kívánsz partnerkapcsolatot kialakítani, írj nekünk a partnerkapcsolat@rt.docca.hu e-mail címre, vagy hívd a +36-70-3370933-as telefonszámot.

Ha hozzánk hasonlóan IT infrastruktúra üzemeltetők vagytok – vagy ha szabadúszó IT-s vagy:

Több dimenzió mentén is szívesen dolgozunk együtt más IT szakértőkkel: kapacitás és földrajzi lefedettség alapján. Akár magánemberként, akár cégként foglalkozol az alábbiakkal, szívesen vesszük a megkeresésed.

Kapacitás+kompetencia partnerség: amennyiben van szabad kapacitásotok – vagy épp nekünk lenne:

Partnereket keresünk, akik rendelkeznek szabad kapacitással, és együtt tudnak működni projektekben vagy üzemeltetési feladatokban. Gyakran előfordul, hogy teljes kapacitásunk le van kötve, és egy ügyfélnek sürgősen meg kell valósítania valamilyen projektjét, ami miatt mi nem tudnánk azonnal reagálni. A következő területeken lehet számítani ránk:

  • Microsoft szerverekkel kapcsolatos feladatok – például: régebbi verziójú Windows szerverek migrációja újabb verzióra, vagy az áttérés Azure-ra és/vagy Office 365-re, illetve a Google Suite-ra,
  • Linux alapú feladatok – például: publikus webszerverek és irodai környezetek üzemeltetése: Samba és olyan webes felületek, mint például Zentyal, Zimbra, SOGo,
  • különböző gyártóktól származó hálózati eszközökkel kapcsolatos feladatok.

Természetesen az is lehetséges, hogy fordított szerepkörben dolgozunk együtt: ha mi rendelkezünk szabad kapacitással, előnyös lehet, ha alvállalkozóként segítünk nektek. Ez bár nem mindig jellemző, azonban a partnerségünk egyik előnye lehet.

Földrajzi lefedettség:

Városról városra terjeszkedünk, és új ügyfelek folyamatosan csatlakoznak hozzánk. Ahhoz, hogy minden ügyfelünknek kiváló szolgáltatást nyújthassunk, megbízható helyi IT partnerekre van szükségünk. Minél közelebb vagy hozzánk földrajzilag, annál gyorsabban és hatékonyabban tudunk együttműködni az ügyfelek kiszolgálásában. Ezért nagy örömmel várjuk, ha felkerestek minket!

Céges belső IT és a DOIT együttműködése

A DOIT csapata régóta tart kapcsolatot olyan IT szakemberekkel, akik teljes körűen felelnek egy cég vagy szervezet informatikai infrastruktúrájáért – legyenek azok egyedülálló szakemberek vagy csapatok. Legyen szó egy multinacionális vállalatról vagy egy magyar kisvállalkozásról, önkormányzati vagy kutatóintézeti informatikáról, a helyi IT néha nehéz helyzetbe kerülhet erőforrások tekintetében. A DOIT örömmel nyújt kiegészítő szolgáltatásokat ilyen helyzetekben, és tevékenységünk jelentős része más IT szakemberekkel való közös munkára épül. Sokat tanulunk az ilyen együttműködésekből, és szívesen osztjuk meg saját tudásunkat, tapasztalatainkat, valamint bevált gyakorlatainkat – és még azokat a tanulságokat is, amelyeket a „nagy ívben elkerülendő” eszközökkel szereztünk.

Az együttműködés jellemző helyzetei a következők:

  1. A DOIT részvétel a szakmai feladatok végrehajtásában.
  2. Szabadság alatti helyettesítés.
  3. Túlterhelt időszakokban nyújtott kiegészítő kapacitás.
  4. Számítógépek nagy léptékű cseréje vagy frissítése.

1. A DOIT bevonása egy-egy szakmai területre estő feladatba

Az informatikai terület olyan sokszínűvé vált, hogy egyetlen szakember sem képes minden részletre kiterjedően specializálódni. Ahogyan az egészségügyben a háziorvos, a kardiológus és a sebész – és még számos más specialista – elkülönült szakterületeken tevékenykedik, úgy az informatikában is megfigyelhető ez a tendencia. Nem várhatjuk el az IT szakemberektől, hogy egy helyi informatikai részleg minden területen jártas legyen: finomhangolják a spam szűrést, felügyelik az adatmentési rendszert, vállalják a felelősséget az adatok helyreállításáért, ha azok megsemmisülnek a szerveren (legyen az helyi vagy felhő alapú), kezelik a Windows desktopok frissítéseiből adódó problémákat, és figyelik, hogy mikor kell frissíteni egy wifi hozzáférési pont vagy bármely hálózati eszköz firmware-ét a biztonsági rések miatt. Emellett gondoskodnak egy szerveren lévő RAID kártya és alaplap BIOS és firmware frissítéséről, a tűzfal és az adatbázis szerver frissítéséről, valamint ezek okozta problémák kezeléséről – mindezek mellett pedig riportokat is kellene készíteni a vezetőség számára az IT fejlesztésekre vonatkozó javaslatokról a következő időszakra.

Ezért a DOIT jelentős részét képezi, hogy különböző informatikai szakemberekkel kialakítva jó kapcsolatokat, együttműködve oldja meg az előforduló problémákat.

2. Szabadság alatti helyettesítés

Azoknak a szervezeteknek, amelyek egyetlen informatikai szakembert foglalkoztatnak, és az informatikai feladatok teljes körét ő végzi, kifejezetten ajánljuk szolgáltatásunkat. Korábban gyakran keresték őket még szabadságuk alatt is, mert elérhetőeknek kellett lenniük telefonon. Ennek megfelelően alakítottuk ki közösen ezt a szolgáltatást.

Egy tipikus megoldás a következő, de más módszerek is léteznek:

  • A helyi IT-s kolléga „átirányítás, ha nem válaszol” módon a mobiltelefonját a helpdeskünkre irányítja. Így az ismerősei, rokonai hívásait látja, ezeket felveszi – a céges hívásokat azonban továbbítja hozzánk, a helpdeskünkre. Az átirányítás megtehető a belső telefonközponti mellékkel is, ha van ilyen használatban (a helyi telefonközpont beállításával), valamint e-mailekkel is.
  • Bejövő hívások esetén kollégáink a legjobb tudásuk szerint kezelik az ügyeket: először távoli eléréssel, és ha szükséges, akkor helyszínre kiszállással. Megegyezés szerint súlyosabb probléma esetén kereshetik a szabadságon levő IT-s kollégát, de ez a gyakorlatban ritkán fordul elő. Ha mégis, akkor a keresés SMS-ben történik, és a szabadságon lévő kolléga 2-8 órán belül visszahívja a DOIT helpdesket, és iránymutatást ad az adott helyzetre.
  • A szolgáltatás díjazásáról: 80 fő alatti cégek esetén a rendelkezésre állás díja 4.900 Ft/munkanap, az effektív munkavégzés idejéről pedig az árlistánk (lásd: „Áraink” menüpont) szerinti időalapú díjazással számolunk el. Tapasztalatunk szerint ezen 1-2 hétben a felhasználók csökkentik az igényeiket, és a DOIT elsősorban megnyugtatásul, „biztonsági védőhálóként” van jelen, mivel a valódi munkavégzés töredékét végzi csak el a helyi IT-shez képest, hiszen csak a napi munkát zavaró hibaelhárítást kell végeznie.

3. Projektterhelek kiegészítése túlterhelt időszakokban

Amikor belső IT-csapatuknak határidőkkel vagy más okokból extra terhelések nehezednek rájuk egy projekt kapcsán, a DOIT hasonló módon nyújt segítséget, mint korábban.

4. Számítógépek nagy tömegű cseréje vagy frissítése

Sok számítógép egyszerre történő cseréjét, profilok migrálását vagy bármilyen frissítését hatékonyabb több emberrel elvégezni, mint egyedül hosszú időn át dolgozni vele. A DOIT csapata rendelkezik bevált módszerekkel, így elkerülhető a migráció utáni panaszok, fennakadások okozta stressz.