A lehetséges együttműködésről

A lehetséges együttműködésről

Partnereket keresünk!

Keressük az együttműködési lehetőséget más IT csapatokkal: akár konkurenseink vagytok, akár belső IT csoportként hálózatépítő és üzemeltetői tevékenységet végeztek bármilyen szervezetnél, akár önálló IT üzemeltető szakember vagy, mi nyitottak vagyunk az együttműködésre. Miért? Mert szinte biztosan végzünk hasonló feladatokat, és ha találunk megosztható terheket vagy jobb kihasználtságot, akkor végső soron az ügyfeleink előnyére csökkenthetjük a ráfordításainkat – anélkül, hogy ez bármelyikünknek hátrányos lenne.

Amennyiben vannak ügyfeleid, de azon gondolkodsz-gondolkodtok, hogy felhagytok az IT infrastruktúra üzemeltetési – rendszergazda – szolgáltatásokkal, akkor minket érdekel az is, hogy az ügyfeleidet átvegyük. Ezért szívesen adunk anyagi ellentételezést is. Ez lehet egyszeri díj és hosszabb távú részesedés is.

Ha IT szakemberként vagy nyitott az együttműködésre vedd fel Velünk a kapcsolatot a következő email címen: hr@rt.docca.hu, IT csapatként pedig arra kérünk írjatok a partnerkapcsolat@rt.docca.hu címre, vagy keressetek minket az alábbi telefonszámon: +36-70-3370933.

Ha hozzánk hasonlóan IT infrastruktúra üzemeltetők vagytok – vagy ha szabadúszó IT-s vagy:

Több dimenzió mentén is szívesen dolgozunk együtt másokkal: kapacitás és földrajzi lefedettség mentén. Akár cégként, akár magánemberként foglalkozol az alábbiakkal, szívesen vesszük a megkeresésed.

Kapacitás+kompetencia partnerség: ha van szabad kapacitásotok – vagy épp nekünk van:

Keresünk partnereket, akiknek szabad kapacitásaik vannak, és projektekben vagy üzemeltetési feladatokban együtt tudunk dolgozni. Jellemző helyzet, hogy épp a teljes kapacitásunk le van kötve, és egy ügyfelünk valamilyen projektje sürgősebb lenne, mint ahogy mi be tudnánk ütemezni. Itt lehet szó több témáról:

– Microsoft szerverekkel kapcsolatos munkák – példák: egy régebbi verziójú Windows szerver migrációja újabb verzióra, vagy költözés Azure-ba és/vagy O365-be vagy Google Suite-ra,

– Linux feladatok – példák: publikus webszerverek és irodai környezetek: Samba és valamilyen webes felület, mint pl. Zentyal, Zimbra, SOGo,

– és nagyon változatos gyártóktól szármató hálózati eszközökkel kapcsolatos munkák.

Természetesen mindez fordítva is lehetséges: ha nekünk szabad kapacitásaink vannak, előnyös, ha épp nektek tudunk alvállalkozóként dolgozni. Ez mostanában nem gyakori, de elvileg ez is előnye lehet a partnerségnek.

Földrajzi lefedettség:

Az ország különböző városaiban vannak megrendelőink, és folyamatosan újabb cégek megkeresési érkeznek hozzánk. A megnyugató kiszolgálásukhoz szükségünk van megbízható helyi IT partnerekre. Minél közelebb vagytok az ügyfeleinkhez, annál gyorsabban és gazdaságosabban tudjuk közösen kiszolgálni őket. Ezért örömmel fogadjuk, ha megkerestek minket!

Céges belső IT és a DOIT együttműködése

A DOIT csapata hosszú évek óta áll kapcsolatban olyan IT-sekkel, akik egy-egy cég vagy szervezet teljes informatikáját viszik a vállukon – akár egyedül, akár többen. Legyen a szervezet egy multinacionális vállalat vagy magyar kisvállalkozás, önkormányzati informatika vagy kutató intézet, a helyi IT néha erőforrás szűkébe kerül. Mi, a DOIT örömmel adunk ilyen helyzetekben kiegészítő szolgáltatást, így tevékenységünk jelentős része más IT-sekkel való közös munka. Mi is sokat tanulunk az ilyen együttműködések során, és viszont: örömmel osztjuk meg mi is a tudásunkat, tapasztalatainkat, jól bevált eszközeinket – vagy épp a kudarcaink tapasztalatait a „nagy ívben elkerülendő” eszközökről.

Az együttműködés tipikus helyzetei az alábbiak:

1. A DOIT bevonása egy-egy szakmai terület feladataiba
2. Szabadság alatti helyettesítés
3. Túlterhelt időszakban kiegészítő kapacitás
4. Számítógépek tömeges cseréje vagy upgrade-je

1. A DOIT bevonása egy-egy szakmai terület feladataiba

Az IT-ban sokkal több részterület van már, semmint hogy bármelyikünk képes legyen polihisztorként elmélyülni mindegyikben. Ahogyan az orvoslásban szétvált a háziorvos, a kardiológus és a szívsebész – és még többszáz más specialista – szakterülete, az IT-ban is megtörtént ez. Az IT-soktól sem várhatjuk el, hogy egy ember – egy helyi IT-s – mindenben otthon legyen: finomhangolja és kövesse a spam szűrést, az adatmentési rendszert úgy felügyelje, hogy a vállalja annak a felősségét, hogy ha megsemmisülnek a szerveren (akár helyi, akár felhőben) az adatok, akkor képes azt visszaállítani, eközben a Windows desktopok frissítései okozta gondokat is ki tudja küszöbölni, továbbá követi, hogy valamely wifi AP vagy bármely hálózati eszköz firmware-ét frissítenie kell, mert biztonsági réseket publikáltak róla. Nem beszélve egy szerverben lévő RAID kártya és alaplap BIOS és firmware frissítéséről, az tűzfal és az adatbázis szerver frissítéséről és az ezek okozta gondok kezeléséről – miközben esetleg riportokat is kellene adni a vezetés felé arról, hogy milyen javaslatokat tenne a követkető időszakra IT fejlesztésekre.

Ezért a DOIT munkájának jelentős része az, hogy helyi IT-sekkel jó viszonyban egy-egy részterületet viszünk, kooperálva oldjuk meg a felmerülő gondokat.

2. Szabadság alatti helyettesítés

Olyan szervezetek IT-seinek ajánljuk, akik a szervezet teljes informatikáját egyedül viszik a vállukon. Korábban a szabadságuk ideje alatt is rendszeresen őket hívták, elérhetőek kellett legyenek telefonon. Erre alakítottuk ki közösen ezt a szolgáltatásunkat.

Egy tipikus megoldás az alábbi, de léteznek más módszerek is:

– A helyi IT-s kolléga „átirányítás, ha nem válaszol” („Forward when unanswered”) módon a helpdeskünkre irányítja a mobil telefonját. Így az ismerősei, rokonai hívását látja, ezeket felveszi – a céges hívásokat azonban hagyja átcsörörögni hozzánk, a helpdeskünkhöz. Az átirányítás megtehető a belső telefonközponti mellékkel is, ha van ilyen használatban (a helyi telefonközpont beállításával), valamint emailekkel is.

– Bejövő hívások esetén a mi kollégáink a legjobb tudásuk szerint kezelik az ügyeket: elsőre távoli eléréssel, és ha szükséges, akkor helyszínre kiszállással. Megegyezés szerint súlyosabb probléma esetén kereshetik a szabadságon levő IT-s kollégát, de ez a gyakorlat szerint nem szokott bekövetkezni. Ha mégis, akkor a keresés SMS-ben történik, és a szabadságon lévő kolléga 2-8 órán belül visszahívja a DOIT helpdesket, és iránymutatást ad az adott helyzetre.

– A szolgálatás díjazásáról: 80 fő alatti cégknél 4.900 Ft/munkanap a rendelkezésre állás díja, az effektív munkavégzés idejéről pedig az árlistánk (lásd: „Áraink” menüpont) szerinti időalapú díjazással számolunk el. Tapasztalat, hogy ezen 1-2 hétben a felhasználók csökkentik az igényeiket, és a DOIT elsősorban megnyugtatásul, „biztonsági védőhálóként” van jelen, effektív munkánk töredéknyi van a helyi IT-shez képest, hiszen csak a napi munkát zavaró hibaelhárítást kell elvégezzük.

3. Túlterhelt időszakban kiegészítő kapacitás

Lényegét tekintve azonos az előzővel: ha a belső IT-nek határideje van valamilyen projekt kapcsán, vagy más okból különös terhelés nehezedik rájuk, akkor a DOIT a fentiekkel azonos módon igénybe vehető.

4. Számítógépek tömeges cseréje vagy upgrade-je

Sok számítógép egyidejű lecserélését, vagy profilok migrálását, vagy bármilyen upgrade-jét jobb többen csinálni, mint egyedül hosszú ideig dolgozni vele. A DOIT csapatának ráadásul ehhez kiforrott metódusai vannak, így elkerülhető a migrálás utáni panaszok, fennakadások miatti stressz.